Plug-in hybrid BMW X5 xDrive40e vie jazdiť aj výlučne na elektromotor
BMW v nedeľu oznámilo skoré spustenie predaja vozidla X5 xDrive40e. Ide o Plug-in hybrid so schopnosťou jazdy výlučne na elektromotor, pričom v bežnej prevádzke slúži na pomoc spaľovaciemu motoru. Znižuje sa tak spotreba paliva a aj emisie CO2. BMW eDrive40e bude v predaji už na jeseň tohto roka a dá sa povedať, že model naplnil […]
BMW v nedeľu oznámilo skoré spustenie predaja vozidla X5 xDrive40e. Ide o Plug-in hybrid so schopnosťou jazdy výlučne na elektromotor, pričom v bežnej prevádzke slúži na pomoc spaľovaciemu motoru. Znižuje sa tak spotreba paliva a aj emisie CO2.
BMW eDrive40e bude v predaji už na jeseň tohto roka a dá sa povedať, že model naplnil očakávania. Ide o prvú verziu hybridného SUV, pričom priamo nadväzuje na koncept eDrive z mája minulého roka.
BMW X5 s hybridným pohonom si zachováva všetko to, čo je pre model X5 typické, vrátane známej radosti z jazdy, komfortu, bezpečnosti i dynamiky. Pri pohľade na hybridný a klasický variant si môžete všimnúť iba jeden nápadnejší rozdiel – nad predným ľavým kolesom sa v hybride nachádzajú dvierka pre dobíjací konektor. Ten, mimochodom, počas nabíjania svieti a farbou osvetlenia informuje o stave nabitia batérií.
Hybridné BMW X5 dokáže jazdiť aj na výlučne elektrický pohon do nižších rýchlostí a na kratších vzdialenostiach. Význam prítomnosti elektrického motora by sme však mali vnímať predovšetkým ako výpomoc tomu klasickému spaľovaciemu. Spojením síl dvoch motorov sa znižuje spotreba tekutého paliva a znižujú sa aj emisie CO2. Bežná prevádzka veľkého BMW X5 tak môže obnášať kombinovanú spotrebu iba 6,5 litra na 100 km jazdy.
Hybridný variant X5 sa bude dať objednať s celým radom voliteľných doplnkov dostupných pre BMW X5 vrátane exteriérových a interiérových balíkov Design Pure Excellence a Pure Experience, balíka M Sport a BMW Individual.
Technické parametre:
- BMW X5 xDrive40e: štvorvalcový radový benzínový motor s technológiou BMW TwinPower Turbo (turbodúchadlo TwinScroll, priame vstrekovanie High Precision Injection, variabilné časovanie ventilov VALVETRONIC, dvojitý VANOS), objem: 1 997 cm3, výkon: 180 kW/245 k pri 5 000 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment: 350 Nm pri 1 250 – 4 800 ot.min-1; synchrónny elektromotor integrovaný do 8-stupňovej prevodovky, maximálny výkon*: 83 kW/113 k pri 3 170 ot.min-1, max. krútiaci moment: 250 Nm pri 0 ot.min-1; max. výkon celého systému: 230 kW/313 k, max. krútiaci moment celého systému: 450 Nm, zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 6,8 sekundy, maximálna rýchlosť: 210 km/h (obmedzená elektronicky), maximálna rýchlosť na elektrický pohon: 120 km/h (obmedzená elektronicky), dojazd na elektrický pohon **: až do 31 km , priemerná spotreba**: 3,4 – 3,3 litra/100 km, 15,4 – 15,3 kWh/100 km, emisie CO2**: 78 – 77 g/km, emisné normy: Euro 6.
* Podľa normy ECE R-85 ** Hodnoty podľa EÚ testovacieho cyklu pre vozidlá plug-in hybrid sa môžu líšiť v závislosti od zvoleného rozmeru pneumatík. - Lítium-iónový vysokonapäťový akumulátor s 96 článkami a kapacitou 9,0 kWh.
- Vysokonapäťový akumulátor umiestnený pod podlahou batožinového priestoru s mierne zmenšeným objemom (500 – 1 720 litrov).
- Vysokonapäťový akumulátor môže byť dobíjaný zo štandardných domácich zásuviek; BMW i Wallbox je dostupný aj ako časť konceptu BMW 360° ELECTRIC spolu so službami špecifickými pre dané modely a s asistenčnými službami, služba mobility ChargeNow ponúka jednoduchý prístup a nekomplikované použitie verejných partnerských nabíjacích staníc , služba mobility ParkNow Longterm uľahčuje nájdenie parkovacieho miesta s alebo bez nabíjacieho zariadenia.
Dynamika a zážitok z jazdy:
- Tlačidlo eDrive na programovanie hybridného charakteru a výber režimov AUTO eDrive, MAX eDrive a SAVE Battery.
- Spínač Driving Experience Control na aktiváciu nastavenia vozidla do režimov COMFORT, SPORT a ECO PRO.
- V spojení so štandardným navigačným systémom Professional dokáže inteligentný energetický manažment vytvoriť predbežnú stratégiu pohonného ústrojenstva. Zoberie do úvahy profil trasy, dopravnú situáciu a jazdný režim, aby bola čo najefektívnejšie využitá zostávajúca kapacita akumulátora a maximalizovala sa vzdialenosť prejdená na elektrický pohon s nulovými lokálnymi emisiami.
- BMW X5 xDrive40e s modelovo špecifickým nastavením podvozka. Ako súčasť sériovej výbavy je Dynamic Damper Control a zadné samonivelačné pneumatické odpruženie.