Cieľom SEO je zlepšiť umiestnenie príslušnej webovej stránky na zdroji s výsledkami vyhľadávania vyhľadávačov ako je napríklad Google.
V tomto článku sa dozviete, ako určité faktory ovplyvňujú vaše hodnotenie a ako môžete tieto aspekty optimalizovať pre lepšie umiestnenie vo vyhľadávačoch práve prostredníctvom SEO.
Optimalizácia webstránky začína kvalitným obsahom
Vyhľadávače chcú uspokojiť svojich používateľov tým, že im vždy poskytnú správny výsledok pre ich vyhľadávací dopyt. Preto sú webové stránky, ktoré používateľom ponúkajú pridanú hodnotu – napríklad odpovedaním na otázky alebo poskytovaním cenných informácií – odmeňované dobrými hodnoteniami od spoločnosti Google. Obsah webu je z tohto dôvodu pre správnu optimalizáciu webstránky obzvlášť dôležitý!
Zamyslite sa teda nad tým, aké informácie vaša cieľová skupina hľadá, aké otázky by si mohla klásť a pripravte relevantný obsah na váš web.
Uistite sa, že obsah je prezentovaný príťažlivým a užívateľsky prívetivým spôsobom. Pri dlhých textoch by ste mali poskytnúť štruktúru s odsekmi, podnadpismi a zoznamami kľúčových slov.
Týmto spôsobom zjednodušíte konzumáciu vášho obsahu a tým ho zatraktívnite pre vyhľadávačov aj vyhľadávače. Pri správnom výbere agentúry sa navyše môžete spoľahnúť na odbornú SEO optimalizáciu vo výhodnej cene.
Overte si, čo hľadá vaše publikum?
Potom, čo ste zvážili, že kvalitný obsah hýbe vašou cieľovou skupinou, mali by ste sa zamyslieť nad tým, čo presne ľudia v rámci vašej ponuky vyhľadávajú.
Ako zistíte, čo používatelia hľadajú? Existuje množstvo užitočných nástrojov, ktoré vám poskytnú prehľad o aktuálnych trendoch vo vyhľadávacích dopytoch. S ich pomocou zistíte, ktoré takzvané kľúčové slová sú v súčasnosti často vyhľadávané.
Potom by ste mali tieto kľúčové slová rozumne integrovať do svojich webových stránok. Buďte však opatrní: Nadmerné používanie, takzvané prepĺňanie kľúčových slov, môže byť naopak „potrestané“ horším hodnotením.
Nepodceňujte ukazovatele vysokej kvality
Čas zotrvania je čas meraný v sekundách alebo minútach, ktorý používatelia strávia na vašom webe. Ak používatelia trávia na vašom webe veľa času, pre vyhľadávače to svedčí o jeho vysokej kvalite a relevantnosti, teda faktoroch, ktoré, ako vieme, sú odmenené lepšími hodnoteniami.
Pre dobrú SEO stratégiu je teda rovnako dôležité predĺžiť dĺžku pobytu. Ak to chcete urobiť, pozrite sa na štruktúru svojho webu: navigácia by mala byť intuitívna a previesť používateľa obsahom pomocou užitočných a identifikovateľných odkazov tak, aby na webe strávil čo najdlhší čas.
Optimalizujte web aj pre mobily
Online vyhľadávania prostredníctvom mobilných zariadení sa už roky zvyšujú. Len v roku 2020 sa takmer polovica všetkých zobrazení stránok uskutočnila prostredníctvom smartfónu alebo tabletu. Preto veľa spoločností stavia aj na responzívny dizajn. To znamená, že webová stránka sa zobrazuje odlišne v závislosti od koncového zariadenia a veľkosti obrazovky, aby sa zabezpečila maximálna prívetivosť pre návštevníkov, čo vedie k lepším hodnoteniam.
Pre úspešné SEO je preto absolútne nevyhnutné, aby bol váš web responzívny, aby vaši návštevníci získali čo najlepší používateľský zážitok a obsah. Veď používatelia, ktorí sa na vašom webe cítia dobre, zostávajú dlhšie a s radosťou sa k vám pre nákup vracajú.