Česko-slovenská aplikácia Readmio, ktorá ponúka deťom a ich rodičom po celom svete viac než 600 pútavých a starostlivo vybraných rozprávok so zvukovými efektmi, hlási ďalší míľnik. Audiorozprávky, ktoré do aplikácie pribudli v rámci jednej z aktualizácií pred dvomi rokmi, si vlani používatelia vypočuli viac než 1 milión ráz, čo predstavuje medziročný nárast o 60 %. Ďalších 1,5 milióna rozprávok v 8 rôznych jazykoch si rodičia s deťmi v aplikácii klasicky prečítali.

Zakladatelia Readmio navyše teraz získali investíciu vo výške 500 000 eur od poľského impactového fondu Simpact Ventures, vďaka ktorej pokračujú v expanzii v online aj offline priestore – v českých kníhkupectvách LUXOR rodičia nájdu aj fyzickú knihu, ktorá komunikuje s mobilnou aplikáciou a po nedávnom rozšírení do Brazílie a Poľska startup cieli na ďalšie krajiny v Ázii.

„Rozprávky sú neoddeliteľnou súčasťou detstva a našim najmenším umožňujú spoznávať svet a rozvíjať svoju kreativitu či predstavivosť. Veľmi ma teší, že Readmio už zďaleka nie je len aplikácia na čítanie rozprávok. Od roku 2020 sme naše príbehy dokázali oživiť zvukom, ale pridali sme aj množstvo nových príbehov a audiokníh napísaných v spolupráci s kvalifikovanými učiteľmi a detskými psychológmi,“ hovorí Ilya Novodvorskiy, jeden zo štvorice spoluzakladateľov česko-slovenskej aplikácie.

„Za posledných 5 rokov sme do kníhkupectiev dostali špeciálne puzzle aj fyzickú knihu Kája a tygr, pričom obe spolupracujú s našou aplikáciou. Vytvorili tiež viac než 330 kvízov, množstvo omaľovánok a pracovných listov. Z bežnej aplikácie na čítanie rozprávok je dnes kompletný nástroj pre rodiny s deťmi aj učiteľov. Readmio dnes používa vyše tisíc škôl a škôlok po celom svete,“ dodáva CEO Readmio Jozef Šimko.

Popularita česko-slovenskej aplikácie neustále rastie, dnes je už dostupná v celkovo 8 jazykoch – k češtine, slovenčine, angličtine, nemčine, španielčine a taliančine naposledy pribudla dvojica jazykov z ďalších veľkých trhov – portugalčina (Brazília) a poľština.

Len za minulý rok si niektorú z takmer 200 audiokníh rodičia s deťmi vypočuli viac než 1 milión ráz, čo predstavuje medziročný nárast až o 60 %. „Bežné“ rozprávky, ku ktorým dokáže aplikácia Readmio vo vhodných pasážach pridávať napríklad zvukové efekty zvieratiek či iný autentický zvukový sprievod, si vlani rodiny prečítali dokonca až 1,5 milióna ráz.

Expanziu do ďalších rodín po celom svete podporí investícia vo výške 500-tisíc eur
Za rastom je podľa zakladateľov najmä expanzia na brazílsky trh. „Pomerne rýchlo si nás tu obľúbilo približne 250-tisíc používateľov. Darí sa nám však aj v Poľsku, ktoré sme pridali zatiaľ ako posledné,“ vysvetľuje Novodvorskiy. Na poľskom trhu Readmio zaujalo aj miestny impaktový fond Simpact Ventures, ktorý do aplikácie v decembri 2024 investoval 500 000 eur.

„Výskumy jasne ukazujú, že pravidelné čítanie má nesmierny vplyv na jazykový a kognitívny vývoj detí. Sme preto nadšení, že môžeme podporiť projekt, ktorý nielenže uprednostňuje vzdelávanie, ale tiež reaguje na moderné výzvy a zabezpečuje zdravý vývoj detí v digitálnom svete,“ hovorí Krzysztof Grochowski, partner v poľskom impaktovom fonde Simpact Ventures.

CEO a spoluzakladatelia Readmio Jozef Šimko, Ilya Novodvorskiy, Radoslav Rajčan a Erik Nota chcú peniaze použiť na ďalší rozvoj aplikácie, pridanie ďalších jazykov a expanziu do ďalších krajín: „Už dnes môžete medzi jazykmi rozprávok plynule prepínať. Napríklad dieťa môže počúvať svoju obľúbenú rozprávku o Troch prasiatkach po slovensky, ale v strede príbehu, ktorý už dobre pozná, prepne napríklad na angličtinu, takže sa možno naučí nejaké nové slovíčka. Teraz by sme sa chceli zamerať na Áziu, kde deti taktiež milujú celosvetovo dobre známe, ale aj svoje tradičné rozprávky,“ dopĺňa Illya Novodvorskiy.

Podobnú stratégiu česko-slovenský startup už raz použil. V roku 2022 získal 1,1 milióna eur od dvoch stredoeurópskych venture capital fondov – lídrom investície bol Zero Gravity Capital, ktorý spadá pod investičné aktivity Zero One Hundred, zvyšnú časť prostriedkov pridali DEPO Ventures. Tím financie využil na expanziu do Nemecka a práve Poľska.

„Tím okolo Readmio sa už pred dvomi rokmi mohol hrdiť bohatým track rekordom a skúsenosťami s vývojom aplikácií, Jozef Šimko napríklad vybudoval technologické štúdio, ktoré neskôr úspešne predal. Aj to bol dôvod, prečo sme v roku 2022 viedli predchádzajúce investičné kolo. Za ten čas boli svoj produkt schopní škálovať do množstva krajín v rôznych jazykových mutáciách a dosiahnuť vyrovnané hospodárenie, čo sa v B2C segmente v takomto krátkom čase vidí len naozaj zriedka. Readmio aj počet jeho predplatiteľov neustále rastie a aplikácia má všetky predpoklady toto momentum udržať. Nie je žiadny dôvod, prečo by sa nemohli stať naozaj významným globálnym hráčom a uspieť aj v Ázii či arabských krajinách, kde máme s rozvojom biznisov sami veľmi dobré skúsenosti. Úspech Readmio ma teší dvojnásobne aj preto, že ide o aplikáciu, ktorý naozaj pomáha rozvíjať kreativitu detí, vzdeláva a nie je len ďalšou ikonou v mobile zbytočne žerúcou čas,“ povedal Adam Ďurica, investment manager fondu Zero One Hundred.

Readmio vlani zaznamenalo nárast záujmu o svoje predplatné o 120 %, vďaka čomu má dnes nižšie desiatky tisíc predplatiteľov. Ktokoľvek si však môže aplikáciu vyskúšať bezplatne počas 7-dňového skúšobného obdobia. Na Slovensku stojí predplatné 24,99 eur ročne (2,08 eur/mesiac) alebo 3,99 eur mesačne. K dispozícii je však aj doživotné predplatné za 59,99 eur.

Zo slovenských rozprávok deti a rodičia v aplikácii nájdu napríklad ľudové rozprávky Janko Hraško či O dvanástich mesiačikoch od Pavla Dobšinského, ale aj Červenú čiapočku, Snehulienku a sedem trpaslíkov či Škaredé káčatko od Hansa Christiana Andersena. Readmio navyše pravidelne pridáva úplne nové rozprávky, ktoré pre aplikáciu píšu detskí psychológovia a učitelia.

„S Readmiom sme si za tých pár rokov prešli všetkými možnými fázami – chvíľami, keď sa darilo, aj momentmi, keď veci neboli ružové. Fascinuje ma, s akým pokojom Jozef všetko riadi a ide za svojou víziou. Projekt prešiel obrovský kus cesty – od českej aplikácie k medzinárodnej platforme na troch kontinentoch, ktorá plánuje ďalšiu expanziu. Produkt sa medzitým premenil z aplikácie, ktorá ,robí zvuky‘, na nástroj plný možností pre rodičov a deti. Readmio je jedným z mála B2C projektov, na ktorých pracujeme, a napriek tomu verím, že smerujeme k skutočnému globálnemu úspechu,“ komentuje Jan Krahulík, partner anjelských fondov DEPO Ventures.

Od Marek

Chcete nám poslať správu? použite adresu pcspace@pcspace.sk alebo vydavatelstvo@pcspace.sk