E-shop marketing
Dokonalý nástroj na zvýšenie predaja online obchodu
Moderný elektronický obchod sa veľmi rýchlo rozvíja a rovnakým tempom rastie aj konkurencia. Preto musia majitelia obchodov dnes venovať viac času a úsilia tomu, aby odlíšili svoju spoločnosť od konkurencie a zvýšili predaj v online priestore.
Jedným z najdôležitejších bodov je štúdium psychológie kupujúcich a identifikácia aspektov, ktoré ovplyvňujú rozhodnutie o kúpe. Mať jedinečný produkt vysokej kvality je len polovica úspechu. Zvyšných 50 % predstavuje dobrý internetový obchod s premyslenou užívateľsky príjemnou štruktúrou, správne navrhnutými produktovými kartami a kvalitnými fotografiami.
My si povieme, ako vám v s tým všetkým pomôže dobrý e-shop marketing.
Práca na webe a jeho jednoduché použitie sú základ
Na oslovenie zákazníka a jeho nákup vám atraktívny dizajn webu nestačí. Všetky informácie by tiež mali byť pre návštevníka pohodlné a zrozumiteľné. Štatistiky ukazujú, že až 75 % používateľov zavrie stránky a nikdy sa k nim nevráti, ak je pre nich ťažké nájsť požadovaný produkt alebo akékoľvek informácie.
Túto psychológiu návštevníkov je veľmi dôležité včas pochopiť. Skontrolujte preto, či všetky funkcie internetového obchodu fungujú správne, a ak sa vyskytnú chyby, korigujte ich s profesionálmi.
Urobte z e-shopu prehľadný a jednoduchý katalóg
Návštevník vášho internetového obchodu by sa nemal stratiť v nekonečnom množstve produktov. Vytvorte preto samostatné kategórie a podkategórie pre každú skupinu produktov. Ak napríklad predávate nábytok, mali by sa vytvoriť samostatné stránky pre pohovky, postele, šatníky atď. A pre každú kategóriu by mali existovať podkategórie. Napríklad ak existuje kategória „Postele“, mali by existovať podkategórie „Manželské postele“, „Jednolôžka“, „Detské postele“ atď.
Toto uľahčí vašim návštevníkom hľadanie produktov, ktoré potrebujú a zlepší faktory správania, ktoré ovplyvňujú propagáciu stránky vo vyhľadávačoch.
Venujte pozornosť kvalite zverejnených fotografií a videa
Používatelia internetového obchodu sú veľmi nároční i na vizuálne informácie. Mali by ste preto chápať, že obrázky výrobkov zohrávajú kľúčovú úlohu. Práve fotografie umožňujú návštevníkovi vizuálne sa oboznámiť s výrobkami. Používajte preto iba tie vysoko kvalitné veľkoformátové, ktoré vám umožnia vidieť akýkoľvek prvok produktu.
Informatívnejší obsah
Každá stránka online obchodu by mala obsahovať užitočné informácie pre používateľa a odpovedať na všetky jeho otázky. Ak sa jedná o sekciu s určitou skupinou výrobkov, oznámte mu, aký produkt tu môže nájsť a od ktorých výrobcov.
Nezabudnite aj na dôležitosť textov na produktových kartách. Prítomnosť predajných textov v nich zvyšuje konverziu stránky ako celku, čo nakoniec určite oceníte aj pri prepojení e-shopu s obľúbenou reklamou na Facebooku. Vyskúšajte a veľmi rýchlo sa presvedčíte, že to funguje aj v praxi.
Zdroj obrázka: Angelina Zinovieva/Shutterstock.com