Huawei a Audi pracujú na budúcnosti autonómnej dopravy
Koniec šoférov v Európe?
Koniec šoférov v Európe? Cesta na dovolenku alebo služobnú cestu iba s autopilotom. Ranná cesta do práce plne autonómnym taxíkom a s kávou v ruke. Cesta na hory, k požičovni lyží, so zavretými očami ? Už v roku 2035 môžu byť vozidlá bez šoféra každodennou realitou, prvé kompletne automatizované auto zrejme uvidíme už v roku […]
Koniec šoférov v Európe?
Cesta na dovolenku alebo služobnú cestu iba s autopilotom. Ranná cesta do práce plne autonómnym taxíkom a s kávou v ruke. Cesta na hory, k požičovni lyží, so zavretými očami ? Už v roku 2035 môžu byť vozidlá bez šoféra každodennou realitou, prvé kompletne automatizované auto zrejme uvidíme už v roku 2025.
Projekt Artemis nemeckého výrobcu áut a čínskeho technologického giganta má na trh priniesť vozidlo, ktoré disponuje plnohodnotným autopilotom na báze umelej inteligencie a cloudu. Ani najpokročilejší „autopilot“ dnes neumožňuje pasažierom naplno odovzdať riadenie samotnému vozidlu, nevyhnutná je neustála pozornosť a pripravenosť prevziať riadenie prakticky okamžite.
Aby v budúcnosti umožnili plne automatizovaným vozidlám bezchybne fungovať na cestách s bežnými autami, vyvinuli Huawei a Audi svoje vlastné mobilné dátové centrum (MDC), ktoré je umiestnené priamo v aute. Obsahuje integrované softvérové a hardvérové riešenia na báze čipov a vlastný operačný systém. Technológia už bola implementovaná v prototype Audi Q7, čakajú ju však ešte komplexné testovacie cvičenia.
„Technológiu vieme najlepšie využiť v elektrických vozidlách, nevyužitú energiu z procesov totiž dokážeme premeniť na dojazd vozidla,“ vysvetľuje Michael Lemke, technologický riaditeľ Huawei v Nemecku.
Divoký západ automotive
Podľa odhadov analytickej firmy Deloitte bude o 15 rokov na mestských cestách v Nemecku 740-tisíc autonómnych vozidiel. Mnoho z nich však nebudú vlastniť súkromné osoby, ale napríklad poskytovatelia dopravných služieb. Podľa Deloitte je kapacitné využitie takzvaných robotických taxíkov vyššie a efektívnejšie, čo by pre bežného zákazníka znamenalo až 25% pokles ceny v porovnaní s využívaním vlastného auta. Prevádzkovatelia takýchto flotíl by len v Nemecku pracovali s trhom v objeme takmer 17 miliárd eur – jednou šestinou obratu, ktorý výrobcovia vozidiel v súčasnosti generujú predajom nových áut v krajine. Preteky o trh autonómnych vozidiel sa začali, identifikovať by sme vedeli hneď niekoľko obdobných partnerstiev.
Spoločnosť Huawei do automobilového priemyslu oficiálne vstúpila minulý rok, predstavením elektrického vozidla Seres-SF5.