Značka Mercedes-Benz dosiahla odbyt ako ešte nikdy
Vlani zvŕšila značka Mercedes-Benz svoj štvrtý rekordný rok za sebou odbytom 1 650 010 (+12,9 %) vozidiel. To je viac, ako kedykoľvek predtým. V roku 2014 tak koncern Daimler dodal, spolu so svojou ďalšou značkou smart (v rámci divízie Mercedes-Benz Cars), 1 739 854 osobných vozidiel. Historicky najlepšie výsledky priniesli značke Mercedes-Benz vlani tiež […]
Vlani zvŕšila značka Mercedes-Benz svoj štvrtý rekordný rok za sebou odbytom 1 650 010 (+12,9 %) vozidiel. To je viac, ako kedykoľvek predtým. V roku 2014 tak koncern Daimler dodal, spolu so svojou ďalšou značkou smart (v rámci divízie Mercedes-Benz Cars), 1 739 854 osobných vozidiel.
Historicky najlepšie výsledky priniesli značke Mercedes-Benz vlani tiež za mesiac: decembrový odbyt 163 171 (+17,2 %) vozidiel, respektíve za kvartál: dodávka 454 854 vozidiel v štvrtom štvrťroku.
Hnacou silou nárastu značky s hviezdou boli v roku 2014 najmä: limuzína Triedy S (+82,2 %), kompaktné vozidlá Triedy A, B, CLA a GLA (+24,7 %) a vlani znovu objemovo najsilnejší model Trieda C (+4,4 %), ktorá akcelerovala v decembri až na 50-percentné nárasty v porovnaní s decembrom 2013.
„Mercedes-Benz sleduje úspešný kurz. Najlepší odbyt v histórii našej spoločnosti je dôkazom skutočnosti, že naša produktová ofenzíva prináša svoje plody. Naše nové modely sa stretávajú u zákazníkov s vynikajúcou odozvou.“ Vyzdvihol dosiahnuté výsledky Dr. Dieter Zetsche, predseda predstavenstva spoločnosti Daimler a vedúci divízie Mercedes-Benz Cars. Zároveň uviedol: „Zvýšiť odbyt sa nám podarilo na všetkých kľúčových trhoch. V roku 2015 budeme pokračovať v našej produktovej ofenzíve v sektore vozidiel SUV, z čoho očakávame ďalšie impulzy pre odbyt, zvýšenie odbytu očakávame taktiež z kompletného sprístupnenia novej Triedy C, kompaktných vozidiel a obidvoch modelov smart.“
Rekordné dodávky mala v roku 2014 značka s hviezdou na svojom najvýznamnejšom trhu v USA (+5,7 %) i v Číne (+29,1 %). Čína sa tak stala pre značku po prvýkrát druhým najväčším odbytišťom. Vedúcu pozíciu dosiahla značka Mercedes-Benz nielen na domácom trhu v Nemecku ale aj v Japonsku, Austrálii, Kanade a v Rusku. Medzi európske krajiny, kde zaznamenala najväčšie nárasty patrí Portugalsko (+45,7 %), Španielsko (+30 %), Švajčiarsko (+15,8 %) a Veľká Británia (+14,6 %).
V rámci produktovej ofenzívy Daimleru sa začne do roku 2020 dodávať ešte minimálne jedenásť nových modelov osobných vozidiel značky s hviezdou, ktoré nemajú žiadneho predchodcu. Pokračovať budú iniciatívy, ktoré ucelene naplňujú požiadavky a potreby zákazníkov na mobilitu.