Veľký test elektromobilu Mercedes-Benz B250e: Dojazd v zime rapídne klesá

Zimné obdobie nepraje elektromobilom. Presvedčili sme sa o tom v priebehu týždňa aktívneho používania Mercedesu B250e. Skvelý automobil nadštandardnej kvality trpel jedine prítomnosťou elektrického pohonného systému, ktorý bolo potrebné dobíjať každý deň celé hodiny. Vozidlo bolo pritom vybavené systémom RANGE PLUS a účinnou rekuperáciou energie. Článok je autorským textom Erika Stríža, zakladateľa titulu Ecomoto.sk. Foto: […]

RECENZIA
Autor
Dátum zverejnenia 2. januára 2017
Obsahuje nasledovné témy , , , ,

Zimné obdobie nepraje elektromobilom. Presvedčili sme sa o tom v priebehu týždňa aktívneho používania Mercedesu B250e. Skvelý automobil nadštandardnej kvality trpel jedine prítomnosťou elektrického pohonného systému, ktorý bolo potrebné dobíjať každý deň celé hodiny. Vozidlo bolo pritom vybavené systémom RANGE PLUS a účinnou rekuperáciou energie.

Článok je autorským textom Erika Stríža, zakladateľa titulu Ecomoto.sk. Foto: Ecomoto.sk

 

Zhrnutie testu B250e

Zistil som, že na testovanie elektromobilu nie je týždeň dostatočne dlhý. Keď musíte automobil odstaviť na celé hodiny, aby ste sa potom mohli odviezť niečo vyše sto kilometrov, je to veľmi nepraktické. Keď som pred niekoľkými mesiacmi testoval plug-in hybrid GLE 500e, bol som z neho nadšený a prítomnosť doplnkového elektrického motora som ocenil. Mať v aute výlučne takýto motor ale výhrou nie je, pretože stále musíte mať v hlave dilemu, či jazdiť normálne alebo ekonomicky. Tento typ vozidiel si totiž vyžaduje aj zmenu životného štýlu, k čomu je potrebné dospieť. Nerád by som bol prehnane kritický, pretože B250e je úžasne komfortné, krásne a modernou technikou prešpikované vozidlo, ktoré by som vedel prijať aj za svoje. Má dobré zrýchlenie a ak viete dobre šoférovať, dá sa s ním krásne pohrať.

Celková cena testovaného B250e bola 53 412 €. Keď si necháte vozidlo naceniť cez online konfigurátor bez akejkoľvek príplatkovej výbavy, dostanete sa k cene 39 480 €. Ďalších 1200 môžete ešte okresať odstránením bezplatného servisu na 6 rokov alebo 160 000 km a poistenia na 3 roky.

Kľúčové zistenia recenzenta:

Mercedes-Benz B250e (2016), predný pohľad

Mercedes-Benz B250e (2016), predný pohľad

1 Exteriér

1.1 Predné partie

Trieda B nie je auto, ktoré by budilo vášne. Napriek tomu, že má krásne ladné tvary, je považované skôr za konzervatívne, reprezentatívne a možno trocha nudné. Tak som vnímal béčko predtým aj ja, ale najnovšia skúsenosť ma celkom presvedčila o tom, že si trieda B zaslúži oveľa viac pozornosti. Predné partie sú nositeľom typických estetických princípov značky Mercedes-Benz, ktorý momentálne preferuje dizajnovú čistotu, jemnejšie tvary a eleganciu. Páči sa mi, že na prvý pohľad nie je elektrické béčko výraznejšie odlíšené od toho klasického so spaľovacím motorom. Myslím si, že je to dobré, pretože majitelia týchto automobilov na seba nepotrebujú pútať zbytočnú pozornosť. Predné svetlomety majú pás denného LED svietenia na vnútornom hornom okraji, pod sklom je potom komplikovaná optická schéma pre správne usmernenie svetelného lúča. Páči sa mi, že pásy denného svietenia nie sú súčasťou smerových svetiel, ako to býva u iných značiek a tak cez deň pri odbáčaní bliká smerovka a aj svieti LED pás (teda sa nestriedajú).

1.2 Profil

Aj pohľad na profil vozidla prezrádza, že dizajnéri tu nepripravili nič, aby elektromobil odlíšili od spaľovacích motorických verzií modelu. Béčko je pomerne vysoké, má primerane vysoký podvozok, ktorý sa ukázal ako veľmi praktický aj pri častom parkovaní na obrubníkoch, má krátke previsy a v pomere k veľkosti kokpitu krátku kapotu a batožinovú časť. Nebyť veľkej nálepky “electric drive” na spodnej hrane boku vozidla, nikto by si nevšimol, že jazdím na baterky. Tento nápis, len tak mimochodom, spôsoboval časté pohľady okoloidúcich a dokonca aj ich otázky počas čakania na zelenú na križovatke. “Naozaj to jazdí iba na elektrinu? A je dobré? A koľko to prejde?” Človeka to po dvoch dňoch začne otravovať.

Mercedes-Benz B250e (2016) z profilu

Mercedes-Benz B250e (2016) z profilu

1.3 Zadné partie

Rozdiel medzi elektromobilmi a autami so spaľovacími motormi si môžete všimnúť aj na tom, že tie na elektrinu nemajú výfuk. Nie je potrebný, pretože motor nič nespaľuje a teda neprodukuje emisie, ktoré by sa výfukom vypúšťali do prostredia. Na tomto Mercedese by ste sa teda mohli pozerať na podvozok akokoľvek dlho a žiadny výfukový systém by ste nenašli.

Mercedes-Benz B250e (2016), zadný pohľad

Mercedes-Benz B250e (2016), zadný pohľad

1.4 Podvozok a kolesá

Testovaný automobil bol postavený na kolesách s 18” diskami z ľahkej zliatiny s lúčovým dizajnom v šedej a čiernej farbe, predajca si za ne pýta doplatok až 500 eur. Vyzerajú však výborne a táto investícia (v rámci balíčka URBAN) už nezohráva veľkú rolu, celková cena testovaného B250e totiž bola 53 412 €.

Použitý lak karorérie sa volá tichomorská modrá metalíza.

Interiér, Mercedes-Benz B250e (2016)

Interiér, Mercedes-Benz B250e (2016)

2 Interiér

2.1 Predná časť

Interiér elektrického B250e sa neodlišuje od iných béčiek, čo považujem za nesporný klad. Keďže sa neexperimentovalo s dizajnom, neutrpeli ani komfort a ergonómia ovládačov. V testovacom automobile bol interiér ladený do čiernej farby s čiernymi poťahmi kombinujúcimi imitáciu kože Artico a látku Montfroot, celkový vzhľad kokpitu vhodne dopĺňali šedé prvky.

Spolujazdec aj vodič sa tešia z veľkorysého priestoru, v tomto ohľade béčko pôsobí dojmom crossoveru. Stredová konzola je robustná a obsahuje primerané množstvo ovládacích tlačidiel, otočných voličov a odkladacích priestorov. Značka Mercedes nie je iba o dobrom marketingu, ale aj výborne zvládnutých detailoch – po stlačení každého tlačidla zreteľne cítite jeho odozvu, otočné voliče majú citeľné odstupňovanie, odkladacie priestory sa otvárajú a zatvárajú jednoducho, presne a rýchlo.

2.2 Vodič a palubný počítač

Vodičova časť interiéru je prehľadná a umožňuje precízne nastavenie volantu a sedadla. Vďaka tomu je jedno, či má vodič dva metre alebo meter šesťdesiat, šoférovať sa mu bude vždy veľmi dobre. Páka prevodovky je na dosah prstov pravej ruky a asi jediné, čo mi spočiatku robilo menšie problémy, bola páka obmedzovača rýchlosti spojená s funkciou tempomatu (páka je naľavo dole od volantu) – jedným tlačidlom sa mení funkcia páčky (obmedzovač alebo tempomat) a spočiatku vodič nevie, aká z funkcií je práve dostupná. Po stlačení páčky smerom nahor alebo nadol sa aktivuje obmedzovač alebo tempomat, pričom nastavenú rýchlosť možno meniť počas jazdy pohybom páky.

Palubný počítač, Mercedes-Benz B250e (2016)

Palubný počítač, Mercedes-Benz B250e (2016)

Multifunkčný volant má optimálnu veľkosť a kvalitný poťah, ktorý sa nešmýka ani v textílnych rukaviciach. Niekoľkokrát sa mi stalo, že som pri točení volantom zavadil o funkčné tlačidlá, mierne ma ich umiestnenie obťažovalo.

Prekvapivé je, že aj napriek tomu, že automobil nie je vybavený tradičnými prevodovými rýchlostnými stupňami, za volantom sa nachádzajú páčky so symbolmi plus a mínus. Nenastavuje sa nimi prevod, ale miera účinku rekuperácie. K dispozícii sú režimy D-, D AUTO a D+.

Prístrojová doska je veľmi prehľadná, ale odlišná od bežných automobilov so spaľovacím motorom. Tachometer je vľavo, uprostred je farebný displej zobrazujúci rôzne údaje o jazde a napravo je čosi, čo by sme mohli považovať za otáčkomer elektromotora. Jeho úlohou je zobrazovať aktuálnu energetickú náročnosť motora a tak informovať vodiča o jeho štýle jazdy. Zaujímavosťou je, že nula sa nachádza na konci prvej štvrtiny, pretože ručička môže ísť aj do mínusu. Robí tak vždy, keď máte aktivovanú rekuperáciu a pri brzdení a spomaľovaní dochádza k navracaniu energie späť do akumulátora. Je to šikovná pomôcka, ako docieliť nižšiu energetickú spotrebu vozidla.

Predná časť interiéru Mercedes-Benz B250e (2016)

Predná časť interiéru Mercedes-Benz B250e (2016)

2.3 Zadná časť a kufor

Pasažieri na zadných sedadlách majú k dispozícii stále vysokú mieru komfortu, avšak v porovnaní s tými vpredu predsa len o niečo menej. Sedenie je kvalitné, sedadlá majú mierne bočné vedenie, posadia sa sem traja dospelí ľudia. Ten stredný by síce nemal byť dvojmetrový chlap, už by mal menší problém, ale s trochou kompromisu by sa usadiť vedel. Všetky tri sedadlá majú, samozrejme, bezpečnostné pásy, hlavové opierky a praktickým doplnkom je vyklápací stolík umiestnený na zadnej strane predných sedadiel. Ak v aute nie je piaty pasažier, stredné sedadlo sa dá sklopiť a premeniť na lakťovú opierku.

Veľký a praktický kufor! Inak nemožno opísať to, čo nájdete po otvorení zadných dverí na tomto béčku. Každý, komu som tento priestor ukázal, bol skoro nadšený, pretože zvonka takým priestranným dojmom nepôsobí. Oceňujem praktický veľký priestor pod podlahou, ktorý som vedel perfektne využiť na tie nabíjacie káble na 220 a 380 V, ktoré je dobré mať vždy pri sebe.

Objem batožinového priestoru je 488 litrov, po sklopení zadných sedadiel 1547 litrov.

Tri zadné sedadlá, Mercedes-Benz B250e (2016)

Tri zadné sedadlá, Mercedes-Benz B250e (2016)

3 Jazda

Skúsenosť s elektromobilom nie je tak zásadne odlišná od bežného automobilu s automatickou prevodovkou, má však zopár špecifík. Na stredovej konzole sa nachádza tlačidlo s písmenami E S E+, ktorým sa menia jazdné režimy. V režime E+ je vozidlo zreteľne lenivé, akceleruje pomalšie. Výkon elektromotora je obmedzený na 70 kW rýchlosť na 110 km/h. Režim E je taký ten zlatý stred, ktorý budete používať najčastejšie, je kompromisom medzi spotrebou energie a dobrou akceleráciou. V tomto režime má elektromotor výkon 100 kW, avšak pri zatlačení akceleračného pedála až k podlahe (kickdown) sa aktivuje jeho plný výkon. Športový režim S veľmi zásadne ovplyvňuje spotrebu energie, ale aj jazdné vlastnosti. Zatiaľ, čo dojazd je v režime S výrazne kratší, automobil sa správa mimoriadne dynamicky, krásne zrýchľuje, až tlačí do sedadiel, pri zatlačení akceleračného pedála k podlahe dokonca až prešmykoval kolesami. Páčilo sa to aj kamarátom autičkárom.

Štart je úplne tichý, pretože sa iba aktivuje elektronika v aute. Po niekoľkých dňoch som si začal všímať, že nejaké zvuky je predsa len počuť, také tiché bzučanie, ako keď zapnete klimatizáciu alebo niečo podobné.

Ako som už písal vyššie, za volantom sa nachádzajú páčky so symbolmi plus a mínus. Nenastavuje sa nimi prevod, ale miera účinku rekuperácie. K dispozícii sú režimy D-, D AUTO a D+.

Ak máte záujem o energeticky veľmi efektívnu jazdu, nastavíte kombináciu režimov E+ a D-. Ak máte záujem o dynamickú športovú jazdu, vyberiete kombináciu S D+.

Stabilita vozidla počas jazdy je veľmi dobrá, výraznejšie sa nenakláňa aj napriek tomu, že je pomerne vysoké. Je tomu tak aj vďaka uloženiu ťažkých akumulátorov do podlahy, vďaka nim je ťažisko vozidla nízko nad vozovkou. Nedá mi však nespomenúť, že pri zatlačení pedála počas vyberania zákruty sa často do interiéru prenášal pocit veľmi mierneho pretáčavého šmyku, zadné partie išli ešte niekoľko centimetrov v pôvodnom smere jazdy, na čo upozorňovala aj kontrolka na palubnom počítači. Nepovažujem to za nedostatok v jazdných vlastnostiach, skôr by som to videl na potenciál poskytnúť vodičovi možnosť poriadne sa s elektromobilom pohrať.

Kokpit vodiča, interiér Mercedes-Benz B250e (2016)

Kokpit vodiča, interiér Mercedes-Benz B250e (2016)

4 Motorizácia

4.1 Motor

Pod prednou kapotou je umiestnený synchrónny motor pohonu Electric Drive, jeho maximálny výkon je 132 kilowattov (177 koní), na rýchlosť 100 km/h zrýchľuje za minimálne 7,9 sekundy, najvyššia dosiahnuteľná rýchlosť je 160 km/h. Krútiaci moment je veľmi priaznivých 340 Nm a je k dispozícii už od minimálnych otáčok motora.

V porovnaní s akýmkoľvek spaľovacím motorom je tento elektrický nepomerne kultivovanejší, pretože funguje na celkom odlišnom princípe. Za volantom máte celkom iné pocity pri akcelerácii, pri brzdení a aj pri dojazde zotrvačnosťou pri aktívnej rekuperácii, elektrina je skrátka iný svet. Cítite to však najmä vy z pozície vodiča, spolujazdci okrem nápadného ticha necítia veľa rozdielov.

Zaujímavosťou elektromobilov je, že nemajú tradičné odstupňovanie automatických prevodoviek. Majú síce spiatočku R, neutrál N a jazdu vpred D, avšak nemajú prevodové stupne. Elektrické béčko disponuje pevným prevodovým pomerom a ako uvádza výrobca, využíva “odstupňovanú planétovú prevodovku s integrovaným kužeľovým diferenciálom”.

Elektrický motor, Mercedes-Benz B250e (2016)

Elektrický motor, Mercedes-Benz B250e (2016)

4.2 Dojazd a spotreba energie

Podľa údajov na stránke výrobcu má elektrické béčko dojazd 200 kilometrov a s funkciou Range Plus o ďalších 30 km viac. V zimných mesiacoch však reálny dojazd klesal aj k úrovni 100 alebo 120 kilometrov – to zodpovedalo môjmu priemernému dennému nájazdu počas testu, prakticky každý deň som musel vozidlo dobíjať. Nepochybujem o tom, že na letných pneumatikách, za priaznivého počasia a s teplotou okolo 20°C je dojazd 230 kilometrov reálny.

Spotrebu sa mi darilo držať na úrovni 29,6 kWh/100 km. Najvyššia nameraná priemerná spotreba energie počas testu bola 49 kWh/100 km, kedy som aktívnejšie jazdil v jazdnom režime SPORT (S) a nedbal som na dojazd. Je potrebné zdôrazniť, že počas testu bola priemerná teplota okolo 5°C a v noci mrzlo. Kombinovaná spotreba je podľa výrobcu 16,6 kWh/100 km, v letných mesiacoch to považujem za dosiahnuteľné. Akumulátor má kapacitu 28 kWh.

Všimol som si, že tempomat má priaznivý vplyv na spotrebu energie. Ak to dovoľuje premávka, je vhodné aktivovať tempomat aj v meste, pretože práve vtedy sa spotreba udržiava v dobrých číslach, výkon motora je využívaný iba v potrebnej miere a s funkciou adaptívneho tempomatu nehrozí, že by ste v plnej rýchlosti narazili do pomalšie idúceho vozidla pred vami. Mercedes má pre pre tieto funkcie aj spoločný názov: rekuperačný brzdový systém podporovaný radarom.

V dopravnej zápche je priemerná spotreba energie výrazne vyššia, ako pri plynulej jazde.

Veľmi dôležité zistenie bolo, že nie je dobré orientovať sa predpokladaným dojazdom, ktorý sa zobrazuje v hornej časti prístrojovej dosky. Je to odhad založený na jazdnom štýle od posledného resetu a zvyčajne ostáva veľmi krátky aj po tom, čo batériu úplne nabijete. Oveľa dôležitejšia je osobná skúsenosť s vozidlom a sledovanie analógového ukazovateľa stavu nabitia batérie. Keď na displeji svietil dojazd 10 kilometrov a ručička batérie ukazovala stav napríklad 15 – 20%, vedel som, že s trochou snahy dojazdím aj 30 kilometrov.

Dobíjanie na verejnej nabíjačke. Mercedes-Benz B250e (2016)

Dobíjanie na verejnej nabíjačke. Mercedes-Benz B250e (2016)

4.3 Nabíjanie

Nech sú odporúčania automobiliek akékoľvek, akumulátory budete nabíjať práve vtedy, keď je to možné a nebudete čakať, kedy kapacita klesne pod polovicu. Mercedes mi k vozidlu pribalil dva káble, oba značky MENNEKES. Jeden je určený do elektrickej zásuvky na 220V a je vybavený vlastným robustným adaptérom, druhý je bez adaptéra a určený pre pripojenie k nabíjacím staniciam.

Ukázalo sa, že dobíjať elektromobil doma v garáži je praktické, ale veľmi zdĺhavé. Navyše, ak v dome nemáte dostatočne silné poistky, môže vám ich nabíjačka “vyraziť”. Pre tento účel sa na adaptéri nachádza tlačidlo, ktorým môžete nastaviť intenzitu odberu (indikuje sa LEDkami 4/4 alebo 2/4). Nabíjací kábel pre dobíjacie stanice predajca prikladá zadarmo, za ten s adaptérom pre domácu sieť si vypýta vyše 700 eur.

Nabíjací konektor Mercedes-Benz B250e (2016)

Nabíjací konektor Mercedes-Benz B250e (2016)

Oveľa rýchlejšie je dobíjanie na nabíjacích staniciach, ktorých je napríklad v Bratislave dostatok, ale vo veľkom počte z nich už musíte vlastniť zákaznícku kartu a za nabíjanie platiť. Pri mojej práci som si našiel jednu verejnú nabíjačku, ku ktorej za celý týždeň testu nikto iný nechodil a teda bola vždy voľná. Keď som okolo deviatej ráno elektromobil zapojil s akumulátorom plným asi na 20%, za tri hodinky už bola batéria na zdanlivých 100%. Zdanlivých preto, lebo batéria sa v skutočnosti nikdy nenabíja úplne doplna, hoci sa tak tvári. V skutočnosti sa nabíja vždy za 77%, ako som sa dočítal.

K dispozícii je aj funkcia prebitia batérie Range Plus, jej tlačidlo sa nachádza na stredovej konzole a je vybavené symbolom akumulátora. Využívanie tejto funkcie vraj skracuje životnosť batérie a aby ste ju mohli využiť, musíte ju aktivovať ešte pred zapojením k nabíjačke. Vtedy sa dokáže nabiť na 93% zo svojej celkovej kapacity, čo v ideálnych podmienkach zodpovedá predĺženiu dojazdu o 30 kilometrov.

5 Technológie

Kompletné technické údaje o vozidle nájdete tu: Technické údaje Triedy B Electric Drive

5.1 Výbava

Keď si kupujete Mercedes-Benz, neplatíte iba za značku. Za cenou automobilu stoja stovky miliónov eur investovaných do vývoja, ktoré sa prejavujú vo forme špičkovej bezpečnosti už v základnom balíčku. Mercedes píše o béčku, že je priekopníkom nových štandardov v kompaktnej triede. Osvojuje si totiž technológie, ktoré boli dlho typické pre vyššie triedy automobilov, avšak necháva si za ne aj priplatiť.

V sériovej výbave nájdete funkcie ako:

Adaptívne brzdové svetlo, adaptívne brzdy s funkciou HOLD pre rozjazd do kopca, ABS, ASR, ESP, systém brzdenia BAS, Collision Prevention Assist Plus, Attention Assist pre sledovanie únavy vodiča, automatické vypínanie airbagu spolujazdca, ak sa na jeho sedadlo umiestni detská sedačka, airbagy pre vodiča a spolujazdca a okenné airbagy, elektrická parkovacia brzda a mnohé ďalšie. Kompletný zoznam technológií sériovej i zvláštnej výbavy Mercedes uvádza na svojich webstránkach.

V testovanom vozidle bola inštalovaná aj príplatková výbava, vďaka ktorej celková cena B250e dosiahla vyše 53-tisíc eur. Sú to napríklad funkcie ako cúvacia kamera (335 €, mimochodom perfektne vidí aj v takmer úplnej tme), parkovací pilot (675 €), asistent sledovania mŕtveho uhla (450 €), tempomat (250 €) a tiež skvelý Intelligent Light System za 1400 €. Za systém COMMAND Online si predajca vypýta až 2500 €, za funkciu KEYLESS-GO až 550 €. Obidve ale v aute využijete, predovšetkým bezkľúčové odomykanie a štartovanie je na nezaplatenie. Priplatíte si skrátka veľa, ale Mercedesy nie sú určené pre každého. Aj osvetlené logá Mercedes-Benz na prahovej lište stoja 150 € navyše.

Za funkciu cúvacej kamery si priplatíte, je však praktická a funguje výborne aj v tme. Mercedes-Benz B250e (2016)

Za funkciu cúvacej kamery si priplatíte, je však praktická a funguje výborne aj v tme. Mercedes-Benz B250e (2016)

5.2 Konektivita Mercedes Me a Connect Me

Súčasťou systému COMMAND Online je aj hardvér pre pripojenie k UMTS sieti, vďaka ktorému viete automobil prepojiť s mobilným telefónom. Registrácia do rozhrania síce chvíľu trvá, ale potom môžete vďaka aplikácií na smartfóne (iOS alebo Android) ovládať vozidlo a sledovať jeho aktuálny stav hoci aj zo stokilometrovej diaľky. Ak ste do práce odišli iným autom a potom ste si v kancelárii uvedomili, že si nepamätáte, či ste Mercedes uzamkli, stačí sa prihlásiť do aplikácie a auto zamknúť na diaľku. Aplikácia vám tiež na diaľku ukáže stav nabitia, tlak v pneumatikách, indikuje vodu v ostrekovačoch a podobné údaje o vozidle.

Screenshoty aplikácie, ktorou môžete zisťovať stav svojho Mercedesu.

Screenshoty aplikácie, ktorou môžete zisťovať stav svojho Mercedesu.

Zaujímavosťou je, že túto funkciu môžete využívať aj s modelmi od Mercedes-Benz, ktoré boli vyrobené od roku 2002. Musíte si najprv zadovážiť zariadenie s názvom Merceces Me Adapter, ktoré pripojíte do vozidla a to sa prostredníctvom bezdrôtovej technológie Bluetooth spojí so smartfónom. Môžete tak sledovať údaje o aktuálnom stave automobilu, je to taká user-friedly diagnostika.

 

Zhrnutie je na začiatku recenzie Mercedes-Benz B250e.

Mercedes-Benz B250e (2016), predný pohľad

Mercedes-Benz B250e (2016), predný pohľad

— KONIEC —

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Aký dojazd elektromobilu je už dostatočný?

Aký maximálny dojazd elektromobilu je už v poriadku? A kedy ešte nie? Odpoveď na túto otázku hľadajú častejšie marketingové oddelenia automobiliek, než samotní koncoví zákazníci. Tí totiž častokrát ani netušia, koľko vlastne na svojom vozidle denne najazdia.   Keď sa rozhodujete kúpiť si automobil poháňaný elektrickým motorom alebo plug-in hybrid, je veľmi dôležité hodnotiť automobily […]

15. novembra 2016

Nový Renault Zoe s batériou Z.E. 40 a dojazdom až 400 km

Malý elektromobil Zoe bude mať skoro dvojnásobne väčší dojazd ako jeho predchodca. Vďačí za to batériovému packu Z.E. 40, vo svojej kategórii bude lídrom.   Nový Renault Zoe v porovnaní so svojím predchodcom z roku 2013 neprináša žiadne dizajnové inovácie. Rovnako vyzerá nielen vonkajšok, ale aj interiér vozidla. To, čím sa bude odlišovať, bude praktický […]

3. novembra 2016

Pýtali sme sa Filipa Tůmu, prečo jazdí na LPG. Za palivo vraj ušetrí až 40 percent.

Nie je to tak dávno, čo sme aj na stránkach Ecomoto informovali o tom, že herec a spevák Filip Tůma sa stal tvárou značky Probucard. Táto firma zabezpečuje prestavbu áut na pohon na kvapalný ropný plyn LPG a Filip Tůma na takto prestavanom Subaru Legacy každý rok najazdí asi 80-tisíc kilometrov. Pýtali sme sa na jeho skúsenosti s […]

31. októbra 2016

Honda Accord Hybrid pre USA

Novú Hondu Accord síce už viac neuvidíme na Slovensku, americkému trhu však japonská automobilka ponúkne svoj krásny sedan aj progresívnym pohonom. Accord v podobe hybridu bude pracovať s 2-litrovým motorom i-VTEC s Atkinsonovým cyklom a s elektrickým motorom napojeným na samostatnú batériu. Vizuálne odlišnosti hybridu od klasických spaľovacích verzií budú iba kozmetické. Nový Accord chce pokračovať […]

18. júla 2016

Nový Renault Mégane Estate bude kombinovať naftový a elektrický pohon ako Hybrid Assist

Nový Renault Mégane Estate sa bude ponúkať vo viacerých motorizáciách, pričom ako Hybrid Assist bude kombinovať sily naftového a elektrického motora. Platiť to bude aj pre verziu GT, zrejme však nie pre sedan. Zaujímavosťou bude, že hybridný pohon bude napojený na manuálnu 6-stupňovú prevodovku. Renault Mégane je na svete už nejaký čas a vyzerá skvele. Len […]

15. júla 2016

Najnovšie

vďaka rozšírenému programu bug bounty

Spoločnosť Axis Communications posilňuje zabezpečenie svojich výrobkov

Spoločnosť Axis Communications posilňuje svoj záväzok smerom ku dlhodobej kybernetickej bezpečnosti a transparentnosti. V rámci tohto záväzku v spolupráci s Bugcrowd oznámila dve iniciatívy. Prvou je nový súkromný bug bounty program pre AXIS Camera Station Pro a druhá iniciatíva zahŕňa rozšírenie súkromného bug bounty programu aj pre AXIS OS. Program je odteraz otvorený všetkým bezpečnostným […]

31. októbra 2024

AXIS M31

Axis uvádza cenovo výhodné kopulovité kamery s plochým čelom a obrazom v až 4K rozlíšení

Spoločnosť Axis Communications uvádza novú generáciu sieťových kamier radu AXIS M31. Tieto kompaktné kamery sú určené ako inštalácie v interiéri aj exteriéri a preto sú ideálne pre video dohľad v hoteloch, reštauráciách, v maloobchode alebo kanceláriách.

19. októbra 2024

Termokamera AXIS Q1971-E

Nová výkonná termálna kamera Axis zaistí spoľahlivú detekciu bez ohľadu na počasie a viditeľnosť

Spoločnosť Axis Communications predstavuje novú robustnú termálnu kameru, ktorá pomáha s detekciou a zabezpečením 24/7 bez ohľadu na počasie, či svetelné podmienky, a je možné ju využiť aj v nízko kontrastných scénach. Nová kamera, s nízkou uhlíkovou stopou a nízkou spotrebou energie, je ideálna na ochranu a zabezpečenie perimetra.

1. októbra 2024

AXIS Optimizer 5.3

Axis uvádza nový dashboard a ovládací panel pre video manažment platformu Milestone

Axis Communications uvádza novú verziu bezplatného softvéru AXIS Optimizer 5.3 pre jednu zo svetovo najrozšírenejších VMS platforiem Milestone XProtect. Novinka umožňuje vytvárať dashboardy, ktoré vizualizujú metadáta zo zariadení Axis do prehľadných a využiteľných grafov.

1. októbra 2024

Alza získala status Gaming Premium Partner

LOGI PLAY 2024 – PRODUKTOVÉ NOVINKY A TECHNOLOGICKÉ INOVÁCIE

Logitech G, značka spoločnosti Logitech a popredný inovátor hráčskych technológií a vybavenia, dnes na Logi PLAY 2024 oznámila nové partnerstvá a uvedenie vzrušujúcich produktových noviniek pre hráčov a e-športovcov. Logi PLAY 2024 je najväčšou oslavou hier v spoločnosti Logitech. Jednotlivé podujatia sa budú streamované z miest po celom svete vrátane Paríža, Berlína, Šanghaja, Tokia, Sydney, Madridu, Sao Paula, Silicon Valley a mnohých ďalších, aby sa na nich mohli zúčastniť hráči z celého sveta.

18. septembra 2024

Nový typ DDR5 pamätí

Viete, čo je to CAMM2?

Moduly CAMM boli vytvorené s cieľom riešiť špecifické výzvy výrobcov počítačov. Od predstavenia prvého dizajnu ultrabooku Intel, Apple MacBook Air v roku 2011 zápasili výrobcovia s veľmi hrubou pamäťou a slotom, do ktorého sa moduly vkladajú. Príchod pamätí DDR5 odhalil ďalšie problémy, ktoré vychádzajú z viac ako 25 rokov starej konštrukcie pamäťových modulov.

2. septembra 2024

NVMe určený pre dátové centrá

Spoločnosť Kingston Digital uvádza Enterprise Class SSD disk

Kingston Digital Europe Co LLP, pobočka spoločnosti Kingston Technology Company, Inc., svetového lídra v oblasti pamäťových produktov a technologických riešení, uvádza svoj najnovší SSD disk DC2000B pre dátové centrá – vysoko výkonný PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD disk, optimalizovaný pre použitie vo veľkokapacitných serveroch a pre racky ako Boot Drive.

19. augusta 2024

ponúka vyšší štandard policajtom a bezpečnostným pracovníkom

Nová kamera „do akcie“ v portfóliu nositeľných produktov Axis

Spoločnosť Axis Communications predstavuje ďalšiu novinku v oblasti kamier určených na nosenie na tele. Nová osobná kamera AXIS W102 sa stane skvelým pomocníkom policajtom a bezpečnostným pracovníkom. Umožňuje zachytiť zreteľný zvuk, ostrý obraz a má ochranu pred neoprávneným prístupom k dátam s viacvrstvovým šifrovaním.

31. júla 2024

DDR5 pamäť inšpirovaná pretekárskymi vozmi

Kingston FURY, divízia spoločnosti Kingston Technology Company, svetového lídra v oblasti pamäťových produktov a technologických riešení, oznámila uvedenie svojej najnovšej pamäte, Kingston FURY Renegade DDR5 RGB Limited Edition. Tento set, inšpirovaný láskou k automobilom a pretekaniu, prináša do vášho počítača zážitok z výkonu ako na závodnej dráhe.

25. júna 2024

Chcete 24, 48 alebo 96 GB?

DDR5 pamäte s nebinárnou kapacitou

Jedným z kľúčových komponentov, ktorý má zásadný vplyv na výkon počítačov je aj operačná pamäť. S poslednou generáciou DDR5 prišlo množstvo inovácií a tiež nebinárna kapacita. RAM už nemusí mať len tradičných 8, 16, 32 alebo 64GB (teda dvojnásobok), ale aj 24, 48 alebo 96 GB. Vždy keď príde niečo nové, neznáme, vyrojí sa množstvo otázok a preto sme […]

20. júna 2024

Odporúčané

Pripravte sa na Wi-Fi 7 s routermi od TP-Link

Ešte vyššie rýchlosti a väčšia kapacita

V dnešnom svete je bezdrôtové pripojenie nevyhnutné na osobné aj profesionálne použitie. Od streamovania videí a hrania online hier až po vedenie obchodných rokovaní a prístup k dôležitým dokumentom, sa spoliehame na Wi-Fi, aby sme zostali v spojení a boli produktívni.

14. apríla 2024

Vysoká kvalita tlače

Výhody sublimácie: presná, odolná a všestranná potlač rôznych produktov

Sublimačná tlač sa stáva v dnešnom svete čoraz populárnejšou voľbou, a to nielen v profesionálnom, ale aj v domácom prostredí. Táto pokročilá technológia prináša množstvo výhod, ktoré ju robia atraktívnou možnosťou pre tlač rôznych typov produktov vhodných na osobné využitie alebo prezentáciu firmy.

19. marca 2024

Nočné videnie pre zlepšenie viditeľnosti v tme

Optika, ktorá zlepšuje viditeľnosť v náročných podmienkach

Vo svete plnom rôznorodých podmienok a prostredí je schopnosť vidieť v noci alebo za zhoršených svetelných podmienok neoceniteľnou výhodou. O jej využití v praxi nás dnes presviedča niekoľko unikátnych riešení v podobe pokročilých optických riešení. Dvomi najvýznamnejšími z nich sú termovízia a nočné videnie, na ktoré sa v tomto článku pozrieme bližšie, spomenieme si ich princípy fungovania a využitie v praxi.

19. marca 2024

Ktoré tonery a prečo najlepšie ochránia vašu tlačiareň?

Ktoré tonery a prečo najlepšie ochránia vašu tlačiareň?

Tonery, ktoré sú vyrobené priamo výrobcom vašej tlačiarne, sú často najlepšou voľbou pre zachovanie jej zdravia a životnosti. Tento doplnkový sortiment je navrhnutý a testovaný tak, aby dokonale zapadal do vášho tlačiaceho zariadenia a minimalizoval riziko poškodenia jeho mechanických častí, čo sa pri lacných alternatívnych verziách veľmi často stáva.

19. marca 2024

Pohodlie a jednoduchosť používania PlayStation

Hry na PC alebo PS: pre koho a ktoré sú lepšie?

V súčasnej dobe je ponuka hier na PC a PlayStation tak rozmanitá, že rozhodnutie medzi týmito dvoma platformami sa môže zdať náročné. Každá z nich ponúka jedinečné výhody a nevýhody, ktoré by ste mali zvážiť, aby ste našli pre seba alebo svojich blízkych to najlepšie riešenie. Ide o dôležité faktory, ktoré by ste mali brať do úvahy pri rozhodovaní sa medzi hraním na PC alebo PlayStation.

19. marca 2024

Nové zážitky s umelou inteligenciou

Najnovší prototyp OPPO Air Glass 3

OPPO predstavuje nové okuliare pre asistovanú realitu Air Glass 3 a ďalšie technologické inovácie

2. marca 2024

Náušnice? Nie, to sú revolučné slúchadlá Bose

Prvé kusy sú už na českom trhu exkluzívne vo vybraných predajniach a na e-shope iSTYLE.

16. februára 2024

Huawei FreeClip

Slúchadlá do každého ucha

V Huawei vyvinuli slúchadlá, ktoré skvele padnú do každého ucha. Na rozdiel od klasických slúchadiel sa totiž nevkladajú do uší, ale vďaka ergonomickému C-bridge designu držia na uchu pevne zvonku. Či už pri ich používaní sedíte za počítačom alebo cvičíte. Slúchadlá sú k dispozícii v dvoch štýlových farebných prevedeniach, v čiernej a fialovej farbe.

16. februára 2024

Inteligentné zásuvky Tapo P100M a Tapo P110M

Vylepšite si svoju domácnosť so šikovnými Wi-Fi zásuvkami Tapo

Chceli by ste začať s múdrou domácnosťou, ale neviete ako? Ideálna možnosť pre vstup do sveta internetu vecí sú múdre zásuvky. Ich cena sa pohybuje v rade nižších stoviek korún, a napriek tomu ponúka množstvo funkcií, ktoré môžete vyskúšať. Ako sami spoznáte, investícia do chytrého zariadenia sa môže rýchlo vrátiť napríklad v podobe usporenej energie. […]

7. februára 2024

8 hodín nepretržitého počúvania.

Slúchadlá FreeClip od Huawei

Inovatívny dizajn, vylepšený zvukový zážitok a potláčanie okolitého hluku

30. januára 2024