Toyota RAV4 Hybrid s pohonom oboch náprav AWD
Značka Toyota na newyorskom autosalóne predstavila celkom nový model RAV4 s hybridným pohonom a technológiou AWD. Kombinuje sily benzínového 2,5-litrového motora a elektromotora, krútiaci moment prenáša na obe nápravy. Na novej Toyote však zaujmú aj ostatné inovácie. Je to už dvadsať rokov, čo sa začal predávať model RAV4 a za tieto dve desaťročia vždy reflektoval aktuálne […]
Značka Toyota na newyorskom autosalóne predstavila celkom nový model RAV4 s hybridným pohonom a technológiou AWD. Kombinuje sily benzínového 2,5-litrového motora a elektromotora, krútiaci moment prenáša na obe nápravy. Na novej Toyote však zaujmú aj ostatné inovácie.
Je to už dvadsať rokov, čo sa začal predávať model RAV4 a za tieto dve desaťročia vždy reflektoval aktuálne dizajnové trendy v automobilizme. Preto sa vzhľad tohto SUV tak nápadne menil. Popravde, nie každému sa bude novinka páčiť, opäť mení zabehnuté a opäť reaguje na aktuálne trendy ich exponovaním.
Nová Toyota RAV4 s modelovým rokom 2015 má až nezvyčajne plastické tvary prednej masky, predné svetlomety pútajú pozornosť a veľmi atypicky je umiestnené aj logo automobilky. Profil automobilu ostáva v priebehu rokov viac-menej rovnaký, tu nachádzame skôr striedmejšie a rozvážnejšie kroky dizajnérov. Nedá sa tvrdiť, že by nová RAV4 odbočila z charakteru, ktorý si vybudovala za roky, zároveň sa teší z mnohých inovácií v dizajne i technike. Napríklad predné svetlomety sú tzv. FULL LED s výrazne plastickými tvarmi pásov denného svietenia. Vo verzii pre USA sú svetlomety zakončené oranžovými smerovými svetlami, ktoré pravdepodobne u nás automobilka odfarbí.
Zmeny nastali aj v interiéri, Toyota sa však silou mocou nevydáva cestou imitovaného luxusu. Interiér obsiahol pomerne rozsiahle čalúnenie, vysokú prevodovú páku, štandardnú pákovú ručnú brzdu a nový volant. Interiér nie je výraznejšie orientovaný na vodiča, chce sa zavďačiť obom v prednej časti kokpitu.
Z novej technickej výbavy zaujme okrem už spomenutých Full LED svetlometov aj 360-stupňový kamerový systém, centrálny 4,2- alebo 7-palcový displej v interiéri a bezpečnostný balík Toyota Safety Sense pozostávajúci okrem iného aj z nasledovných technológií:
- prednárazový bezpečnostný systém (PCS),
- varovný systém nežiaduceho vybočenia z jazdného pruhu (LDA),
- automatické diaľkové svetlá (AHB)
- asistent rozpoznávania dopravných značiek (RSA)
- adaptívny tempomat (ACC)
Zaujímavosťou v úvodzovkách je, že Toyota neuvádza vo svojich oficiálnych kanáloch podrobnejšie informácie o hybridnom pohone. Vieme len to, že elektromotor bude poháňať zadnú nápravu a bude kombinovaný s benzínovým motorom o objeme 2,5 litra.
„Nová hybridná pohonná jednotka prináša spojenie výkonu, kultivovanosti a bezproblémovej jazdy s výhodou nízkej hladiny emisií a jej zavedením získava potešenie z jazdy pod značkou Toyota Hybrid nový rozmer. Vďaka nej sa nový model RAV4 dostane opäť na vrchol svojej kategórie.“ uvádza sa v tlačovej správe.
Nová Toyota RAV4 (nie ako Hybrid) sa bude predávať v štyroch variantoch výbavy, a síce LE, XLE, Limited a SE.
Zdroj informácií a fotografií: Toyota