Porsche nemá záujem o autonómne riadenie, iPhone vraj nepatrí na cestu
Porsche CEO Oliver Blume v rozhovore pre nemecký magazín Westfalen-Blatt povedal, že automobily značky Porsche by mali aj v budúcnosti zostať výhradne pod kontrolou vodičov. Tvrdí, že iPhony by mali ostať vo vrecku nohavíc a nejazdiť po cestách. Pokrok v automobilovom priemysle je nezastaviteľný a automobilky sa mu musia aktívne prispôsobovať. Jednou z významných inovácií, […]
Porsche CEO Oliver Blume v rozhovore pre nemecký magazín Westfalen-Blatt povedal, že automobily značky Porsche by mali aj v budúcnosti zostať výhradne pod kontrolou vodičov. Tvrdí, že iPhony by mali ostať vo vrecku nohavíc a nejazdiť po cestách.
Pokrok v automobilovom priemysle je nezastaviteľný a automobilky sa mu musia aktívne prispôsobovať. Jednou z významných inovácií, ktoré tento priemysel ešte len čakajú, je plne automatizované riadenie vozidiel. Autá, ktoré sú schopné počítačom rozpoznávať dopravné situácie a prechádzať nimi s minimálnym rizikom kolízie, môžete vidieť na cestách už dnes.
Napríklad Mercedes-Benz triedy E novej generácie dostal ako vôbec prvé autonómne vozidlo povolenie jazdiť po americkej Nevade. Samostatnou kapitolou sú potom automobily značky Tesla, ktoré vedia jazdiť vo veľkej miere autonómne aj v prípade, že sú už nejaký ten mesiac či rok staré. To všetko len za pomoci aktualizácie softvéru palubného počítača cez internet.
Oliver Blume ďalej pre Westfalen-Blatt tvrdí, že uzatvoriť partnerstvo s inou dodávateľskou spoločnosťou považuje za nevýhodné, navyše ani ako veľký koncern nemajú žiadne plány vývoja autonómneho riadenia. Naopak, iné inovácie považuje za hodnotné a prínosné, napríklad taký hybridný pohonný systém.
Už v roku 2018 by sa mal do showroomov dostať nový model 911 s plug-in hybridným pohonom schopným prejsť čisto na elektrinu do 50 kilometrov.
Tiež sa v poslednej dobe často skloňuje Mission E Concept, koncepčné vozidlo od Porsche s možným dojazdom na elektrinu až 420 kilometrov. Toto elektrické 4-miestne 4-dverové športové vozidlo by sa však nemalo dočkať sériovej produkcie skôr ako na konci tejto dekády.
Slová Olivera Bluma sú pre fanúšikov značky Porsche veľmi povzbudzujúce. Napovedajú o tom, že aj keď všetky ostatné prémiové nemecké automobilky pomalými krokmi pristupujú k svetu bez šoférovania, Porsche sa k nim nepripája. A celkom rozumieme, prečo by sa v takom Boxsteri či v 911 autonómna jazda neujala. Avšak modely Cayenne a Panamera oslovujú trocha inú cieľovú skupinu, ktorá by si kvôli nedostatočnej technike radšej vybrala model z ponuky BMW, Audi či Mercedesu.