Peugeot má hybrid na vzduch
Peugeot a jeho vízia vzduchom podporovaného hybridného vozidla nie je vôbec nereálna. Práve naopak, môže znamenať významný pokrok vo svete, v ktorom sa automobilky aktívne snažia o znižovanie spotreby a odpadu. Koncept vzduchového hybridného pohonného ústrojenstva počíta s klasickým spaľovacím motorom ako s nevyhnutným základom. Aj ten by mal byť mimoriadne efektívny a dostatočne výkonný, […]
Peugeot a jeho vízia vzduchom podporovaného hybridného vozidla nie je vôbec nereálna. Práve naopak, môže znamenať významný pokrok vo svete, v ktorom sa automobilky aktívne snažia o znižovanie spotreby a odpadu.
Koncept vzduchového hybridného pohonného ústrojenstva počíta s klasickým spaľovacím motorom ako s nevyhnutným základom. Aj ten by mal byť mimoriadne efektívny a dostatočne výkonný, počas bežnej prevádzky by mal byť aktívny práve on.
Počas jazdy na dlhšej trase by však bolo možné aktivovať aj pomocnú silu v podobe stlačeného vzduchu. Ten by pri dlhších jazdách mohol mať signifikantný vplyv na spotrebu paliva. Samotný mechanizmus prenosu sily mám síce automobilka detaile nepredstavuje, vieme však pochopiť samotný koncept. Stlačený vzduch môže mať ohromnú silu a pri správnom využívaní jeho energie by sa ju dalo využiť v prospech efektivity pohonu.