Samsung zavádza nové ekologické balenie pre televízory z modelového radu lifestylových Smart TV. Cieľom tejto novinky je znížiť vplyv činnosti firmy na životné prostredie.
Originálny nápad od Samsungu
Spoločnosť zavádza ekologické recyklovateľné kartóny a urobila tak ďalší dôležitý krok na ceste k trvalo udržateľnému rozvoju.
V novom ekologickom balení z vlnitej lepenky budú naďalej k dispozícii televízory radov Serif, Frame a Sero. Užívatelia budú môcť obaly ľahšie recyklovať, prípadne opätovne využiť pre najrôznejšie kreatívne účely.
Na každej strane nového balenia z vlnitej lepenky sa najnovšie nachádza perforácia, vďaka ktorej je možné obaly ľahšie rozrezať a zložiť do nových tvarov. Dajú sa z nich robiť napríklad improvizované obydlia pre domácich miláčikov či drobný nábytok.
Súčasťou balenia je aj návod, ako si z lepenkových škatúľ také predmety jednoducho vyrobiť. Návod sa dá jednoducho otvoriť v ľubovoľnom mobilnom zariadení, stačí naskenovať QR kód na vonkajšej strane škatule.
Majitelia modelov Serif, ktorí si chcú televízor obložiť nábytkom, môžu z kartónovej krabice vyrobiť napríklad poličky či najrôznejšie priečky. Do poličiek sa zmestia rôzne domáce potreby alebo elektronické prístroje, napríklad diaľkové ovládače.
Už na začiatku tohto roka dostal Samsung za svoj originálny ekologický prístup k baleniu cenu za inováciu na veľtrhu CES 2020. Porota tak ocenila snahu spoločnosti o efektívne využitie surovín.
V rámci podpory nového ekologického balenia vyhlasuje Samsung spoločne s britským lifestylovým časopisom Dezeen globálnu dizajnovú súťaž, ktorá začala 6. apríla. Spoločne potom vyhodnotia a ocenia najlepšie nápady, ako využiť obalové materiály a zaradia ich do vyššie spomínaného návodu na použitie.
„Zákazníci radšej nakupujú produkty značiek, ktoré vyznávajú rovnaké základné hodnoty ako oni sami. Veríme, že naše nové ekologické balenie zákazníkom umožní, aby svoje ekologické presvedčenie vyjadrili kreatívnym spôsobom, čo je samo o sebe cenným zážitkom,“ vyhlásil Kangwook Chun, výkonný viceprezident a vedúci tímu produktovej stratégie v divízii Visual Display Business v spoločnosti Samsung Electronics.
Ďalšie informácie o dizajnovej súťaži nájdete na webových stránkach spoločnosti Dezeen na adrese www.dezeen.com, prípadne na instagramovom profile Samsung TV (@samsungtv).