Nový Renault Mégane Estate bude kombinovať naftový a elektrický pohon ako Hybrid Assist
Nový Renault Mégane Estate sa bude ponúkať vo viacerých motorizáciách, pričom ako Hybrid Assist bude kombinovať sily naftového a elektrického motora. Platiť to bude aj pre verziu GT, zrejme však nie pre sedan. Zaujímavosťou bude, že hybridný pohon bude napojený na manuálnu 6-stupňovú prevodovku. Renault Mégane je na svete už nejaký čas a vyzerá skvele. Len […]
Nový Renault Mégane Estate sa bude ponúkať vo viacerých motorizáciách, pričom ako Hybrid Assist bude kombinovať sily naftového a elektrického motora. Platiť to bude aj pre verziu GT, zrejme však nie pre sedan. Zaujímavosťou bude, že hybridný pohon bude napojený na manuálnu 6-stupňovú prevodovku.
Renault Mégane je na svete už nejaký čas a vyzerá skvele. Len niekoľko dní dozadu francúzska automobilka ukázala aj podobu karosárskeho variantu sedan, ktorý nahradí dnes populárny model Fluence. Nový dizajnový manuál automobilky Renault sa nám pozdáva, jeho vozidlá vyzerajú moderne, vyspelo a prémiovo.
Variant Estate ponúka skutočne širokú paletu modernej techniky, ktorú by sme inak nachádzal skôr iba v ponuke predajcov prémiových vozidiel. Ide najmä o nasledovnú výbavu:
- farebný head-up displej,
- adaptívny tempomat (ACC) a automatické núdzové brzdenie AEBS,
- alarm vybočenia z jazdného pruhu LDW,
- upozornenie na krátku vzdialenosť,
- rozpoznávanie dopravných značiek,
- monitor maximálnej povolenej rýchlosti,
- notifikácia o objekte v slepom uhle BSW,
- hands-free parkovací asistent Easy Park Assist, zadná kamera, parkovacie senzory, natáčacie svetlomety,
- jazdné režimy MULTI-SENSE: Neutral, Sport, Comfort, Perso a Eco,
- multimediálno-informačný systém R-LINK 2 s 8,7″ farebným displejom
dCi 110 Hybrid Assist
Renault Mégane Estate sa bude dať zakúpiť s jedným z piatich naftových motorov, benzínové agregáty budú na výber tri. Spomedzi motorizácií nás najviac zaujíma variant dCi 110 Hybrid Assist.
dCi 110 Hybrid Assist kombinuje sily naftového motora dCi 110 (110 koní, 260 Nm pri 1750 ot./m.) a elektrického motora. Akumulátor pre elektromotor má 48V, priebežne sa dobíja počas jazdy princípom rekuperácie pri brzdení a spomaľovaní, potom počas jazdy aktívne znižuje spotrebu nafty. Presné údaje o spotrebe výrobca neuvádza, korektné údaje získame až počas testu.
Nezvyčajné je, že sa tento hybrid bude ponúkať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Samotný elektrický motor totiž nemá dostatok sily na to, aby poháňal celé vozidlo, je iba doplnkom pomáhajúcim znižovať emisie, spotrebu a tým pádom aj spĺňať vysoké nároky zo strany EÚ na moderné motory.