Výnimočný výkon dopĺňa dizajn podvozku
Model Honda Civic e:HEV
Úplne nový model Honda Civic e:HEV (hybridné elektrické vozidlo) bol navrhnutý tak, aby zaistil, že jeho hnacie ústrojenstvo, riadenie a odpruženie poskytnú pútavú úroveň výkonu, dynamickú odozvu a spätnú väzbu, ktoré boli vždy ústredným prvkom príťažlivosti modelu Civic. Výsledkom je auto, ktoré spája obohacujúci zážitok z jazdy s vysoko konkurencieschopnou účinnosťou a emisiami.
NOVÝ CIVIC JE NAVRHNUTÝ TAK, ABY POSKYTOVAL PÚTAVÚ DYNAMIKU A VÝKON S PÔSOBIVOU ÚSPORNOSŤOU A EFEKTIVITOU
- Pohonné ústrojenstvo e:HEV poskytuje výnimočnú účinnosť a odozvu
- Vysoká úroveň tuhosti karosérie maximalizuje stabilitu a agilitu
- Riadenie a odpruženie sú nakonfigurované tak, aby vyvážili spokojnosť vodiča s komfortom
- Hybridný Civic je posledným elektrifikovaným bežným modelom Honda
- Spotreba WLTP už od 4,7 l/100 km a CO2 už od 108 g/km
Úplne nový model Honda Civic e:HEV (hybridné elektrické vozidlo) bol navrhnutý tak, aby zaistil, že jeho hnacie ústrojenstvo, riadenie a odpruženie poskytnú pútavú úroveň výkonu, dynamickú odozvu a spätnú väzbu, ktoré boli vždy ústredným prvkom príťažlivosti modelu Civic. Výsledkom je auto, ktoré spája obohacujúci zážitok z jazdy s vysoko konkurencieschopnou účinnosťou a emisiami. S týmto modelom je aj parkovanie v Bratislave hračkou.
Civic 11. generácie, ktorý bude k dispozícii v druhej polovici roka 2022, je po modeloch CR-V, Honda e, Jazz, Jazz Crosstar a HR-V posledným bežným modelom Honda, ktorý bude elektrifikovaný. Vozidlo bude vybavené najpokročilejšou iteráciou oceneného plne hybridného pohonného ústrojenstva e:HEV značky. Kombinuje vysokovýkonnú lítium-iónovú batériu a dva kompaktné, výkonné elektromotory s novovyvinutým 2,0-litrovým zážihovým motorom s Atkinsonovým cyklom, ktorý dosahuje v odvetví najlepšiu 41% tepelnú účinnosť a je vybavený systémom priameho vstrekovania optimalizovaným, takže dosahuje rýchlejšie a efektívnejšie spaľovanie a väčší krútiaci moment. Okrem systému priameho vstrekovania prispieva k zlepšeniu spotreby paliva pri dosahovaní špecifického výkonu množstvo technológií, ako sú nízkoteplotný aktívny katalyzátor a upravený dizajn nasávacieho otvoru.
Výsledkom týchto technologických pokrokov sú „kombinované“ emisie CO2 podľa WLTP len 108 g/km (WLTP), pričom spotreba paliva je rovnako pôsobivých 4,7 l/100km. Táto výnimočná účinnosť sa spája s maximálnym výkonom 135 kW a maximálnym krútiacim momentom 315 Nm, čo zaisťuje, že úplne nový Civic je pre vodiča v rámci segmentu C presvedčivým vozidlom.
Túto vynikajúcu účinnosť a energetický manažment dosiahla aplikácia inovatívnych nových technológií. Napríklad najnovšia verzia inteligentnej pohonnej jednotky (IPU) od Hondy je o 23 mm plochejšia a o 1 kg ľahšia ako predchádzajúce verzie, no s vyšším počtom článkov 72 – najväčšia, ktorá sa montuje do akéhokoľvek súčasného radu Honda e:HEV. Tenký IPU je umiestnený pod zadnými sedadlami, čo maximalizuje vnútorný priestor a využiteľnosť.
Nová jednotka riadenia výkonu (PCU), umiestnená pod kapotou, umožňuje rýchlejšie nabíjanie a vybíjanie elektriny, čo prispieva k ďalšiemu 12 % zvýšeniu výkonu v porovnaní s predchádzajúcimi aplikáciami e:HEV. Zvýšenie hustoty a výkonu PCU zvyšuje elektrický výkon, čo umožňuje pohonu EV prevziať väčšiu časť zaťaženia a je riešené novým vysokonapäťovým vedením s hliníkovým jadrom. Hliníkové rozvody v porovnaní s bežnými medenými rozvodmi prispievajú k zníženiu hmotnosti o 40 %.
Pokročilá hnacia sústava hladko prepína medzi EV, hybridným pohonom a motorom bez akéhokoľvek zásahu vodiča. Vodič si môže zvoliť štyri jazdné režimy – Eco, Normal, Sport a nový režim Individual a prispôsobiť tak odozvu vozidla v oblasti hnacieho ústrojenstva, riadenia a displeja.
Táto pútavá flexibilita je podporená výnimočnou úrovňou prepracovanosti, pričom veľká pozornosť sa venuje eliminácii nežiaduceho hluku a vibrácií. Sekundárny vyvažovací hriadeľ a kľukový hriadeľ s vysokou tuhosťou v rámci spaľovacieho motora zaisťujú hladký chod, zatiaľ čo nežiaduci hluk motora bol potlačený rozšírenou aplikáciou izolácie na sacom potrubí a kryte motora. Okrem týchto krokov inteligentná aplikácia aktívneho riadenia hluku Active Noise Control (ANC) ďalej obmedzuje akékoľvek zvuky, ktoré by mohli rezonovať v kabíne, zatiaľ čo aktívne riadenie zvuku Active Sound Control (ASC) zvýrazňuje športové tóny spaľovacej jednotky.
Výnimočný výkon dopĺňa dizajn podvozku. Civic e:HEV bol vyvinutý s osobitným zameraním na odozvu riadenia a spätnú väzbu, čím sa zvyšuje pocit spojenia vodiča s vozidlom. Zlepšená stabilita v priamom smere a na nerovnom povrchu vozovky bola dosiahnutá vďaka o 35 mm dlhšiemu rázvoru a 18 mm širšiemu rozchodu zadnej časti v porovnaní s predošlým modelom tohto vozidla. Stabilita v zákrutách a celková odozva na vstupe bola ďalej vylepšená zvýšenou tuhosťou karosérie a použitím guľových čapov s nízkym trením a prepracovanými prednými tlmičmi, čo je kombinácia na zvýšenie dynamického pocitu.
Na zlepšenie pôžitku z jazdy a odozvy nová logika ovládania, „ovládanie v serpentínach“, zaisťuje, že chod spaľovacieho motora zostane zachovaný aj počas prejazdu zákrutami v serpentínach. To umožňuje vozidlu zabezpečiť okamžitú akceleráciu a dodať skutočne dynamický pocit pri zrýchľovaní. Na diaľnici zaisťuje dodatočný krútiaci moment a elektrický pohon výkonné zrýchlenie pri predbiehaní pri vysokej rýchlosti, ale so zníženým hlukom otáčania motora, takže cestovanie na dlhé vzdialenosti bude pokojné.
„Toto je najnovšia generácia našej špičkovej technológie e:HEV, ktorá je sama osebe vyvrcholením viac ako 20-ročných skúseností s navrhovaním, konštrukciou a zdokonaľovaním hybridných pohonných systémov,“ povedal Tomoyuki Yamagami, vedúci veľkých projektov pre úplne nový Civic e:HEV. „Dôkladným posúdením širokého spektra prípadov použitia a prevádzkových prostredí sme boli schopní zaujať prístup „vozidlo ako celok“, vďaka čomu je hybridný pohon pre vodiča zábavný, veľmi pôsobivý a pútavý.“