Haptický plynový pedál v hybridnom Mercedese triedy C
Od marca 2015 sa začne dodávať nový model C 350 PLUG-IN HYBRID. Je to vôbec prvý hybrid značky Mercedes-Benz s efektívnym štvorvalcovým zážihovým motorom. Zároveň prvý hybridný model novej Triedy C s označením PLUG-IN, teda nabíjateľný aj z bežnej domácej elektrickej zásuvky. Obe vyhotovenia nového modelu – sedan i kombi – využívajú štvorvalcový zážihový motor […]
Od marca 2015 sa začne dodávať nový model C 350 PLUG-IN HYBRID. Je to vôbec prvý hybrid značky Mercedes-Benz s efektívnym štvorvalcovým zážihovým motorom. Zároveň prvý hybridný model novej Triedy C s označením PLUG-IN, teda nabíjateľný aj z bežnej domácej elektrickej zásuvky. Obe vyhotovenia nového modelu – sedan i kombi – využívajú štvorvalcový zážihový motor 1,991 litra s turbodúchadlom (155 kW/211 k; 350 Nm) v kombinácii s výkonným elektromotorom (60 kW; 340 Nm). Elektromotor je integrovaný v hlavici sedemstupňovej automatickej prevodovky 7G-TRONIC PLUS. Systémovo oba motory ponúkajú 205 kW/279 k; 600 Nm.
Kombinácia spaľovacieho motora a elektrického pohonu poskytuje modelu C 350 PLUG-IN HYBRID na jednej strane predpoklady pre nízku spotrebu. Certifikovaných: len 2,1 litra paliva na 100 km. Na strane druhej to vytvára podmienky pre vysoký výkon a dynamickú jazdu. Sedan (kombi) tak akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,9 (6,2) sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 250 (246) km/h. Uvedené výhody najmodernejšieho hybridu vytvára najmä elektrický pohon, spôsobilý nahradiť alebo podporiť spaľovací motor tam, kde sú vlastnosti spaľovacieho motora nevýhodné. Tiež tým, že umožňuje premieňať brzdnú energiu na elektrickú a ukladať ju. Súhra hybridného mechanizmu sa dá vo vozidle nastaviť (respektíve samostatne riadiť) prostredníctvom štyroch druhov prevádzky a piatich jazdných programov.
Model C 350 PLUG-IN HYBRID je spôsobilý do vzdialenosti 31 km i čisto elektrickej prevádzky. Ponúka okrem iného aj efektívne predvídavé jazdenie s využitím navigácie. Novinka prvý krát dostala tiež takzvaný haptický plynový pedál. Ten signalizuje (zvýšeným odporom) hranicu, pri zatlačení ktorej sa už zapne spaľovací motor. Respektíve upozorňuje (dvojitým impulzom), kedy je pre efektívnu (len elektrickú) jazdu vhodné uvoľnením pedálu spaľovací motor vypnúť.
Zásobníkom elektrickej energie pre nový hybrid Triedy C je vysokonapäťový vodou chladený lítiovo-iónový akumulátor (hmotnosť 100 kg) s celkovou kapacitou 6,2 kW. Čas úplného nabitia zo zostávajúcej 10-percentnej kapacity je (v závislosti od zdroja elektriny) do 3,5 hodiny. Akumulátor sa nachádza nad zadnou nápravou. Vozidlo má vďaka tomu batožinový priestor 335 litrov (kombi 350 litrov), respektíve 1 370 litrov po sklopení operadiel zadných sedadiel.
Popri bežne rozsiahlej základnej výbave Triedy C dostal model C 350 PLUG-IN HYBRID navyše sériovo aj vzduchové pruženie AIRMATIC a systém predklimatizácie. Systém umožňuje vytvoriť ešte pred jazdou (predvoľbou vo vozidle aj diaľkovo, či cez internet) systémami ohrevu, či chladenia v závislosti od vonkajšej teploty jedinečný teplotný komfort pre jazdu.
„PLUG-IN HYBRID je investícia do budúcnosti značky Mercedes-Benz a myslíme si, že sa stane úspešnou technológiou pre najvyššiu efektívnosť v spojení so silnou dynamikou.“ Predpovedá profesor Thomas Weber, člen predstavenstva spoločnosti Daimler. Zároveň avizuje, že do roku 2017 prinesie značka s hviezdou desať nových modelov PLUG-IN HYBRID.