Faraday Future FF 91 je stále iba koncept, výrobca o ňom preháňa v každom ohľade
Automobilka Faraday Future, ktorej ambície sú v poraziť značku Tesla v boji o bohatého zákazníka a záujemcu o elektromobily, na veľtrhu CES 2017 predviedla koncept svojho vozidla FF 91. Opäť sľubuje takmer nemožné a od eventuálnych záujemcov si pýta peniaze, aby sa vôbec zaradili do poradovníka. Faraday Future je vo svete elektromobility fenomén aj […]
Automobilka Faraday Future, ktorej ambície sú v poraziť značku Tesla v boji o bohatého zákazníka a záujemcu o elektromobily, na veľtrhu CES 2017 predviedla koncept svojho vozidla FF 91. Opäť sľubuje takmer nemožné a od eventuálnych záujemcov si pýta peniaze, aby sa vôbec zaradili do poradovníka.
Faraday Future je vo svete elektromobility fenomén aj napriek tomu, že zatiaľ iba teasovala. Údaje, ktoré uvádza ako parametre finálnej produkčnej verzie svojho elektromobilu, vyzerajú veľmi pôsobivo a nemôžeme sa ubrániť pocitu, že sú výrazne naddimenzované. Vo svete elektroniky a automobilizmu sa však zmeny dejú aj prudko a nečakane a je možné, že to bude práve Faraday Future, kto vniesie do autopriemyslu zásadné inovácie.
Koncept FF 91 vybočuje zo zaužívaného svojím dizajnom, ktorý kombinuje MPV, crossover a SUV.
Takmer nemožné technické údaje
Elektrický pohon disponuje dvomi samostatnými motormi s celkovým maximálnym výkonom 773 kW (1050 konských síl), krútiacim momentom až 1080 Nm a dojazd dosahuje priaznivých 700 kilometrov. S takto silným motorom je však veľmi pravdepodobné, že v reálnych podmienkach klesne aj na polovicu. Najmä krútiaci moment, ktorý je zodpovedný za zrýchlenie a schopnosť motora ťahať váhu, je výrazne nadštandardný.
Akumulátory s kapacitou až 130 kWh by sa mali pomocou rýchlonabíjačiek dobiť už za jednu hodinu, čo považujeme za takmer nemožné. Ale keď to tvrdí výrobca, celkom určite to dokáže podložiť aj technicky. V domácich podmienkach sa majú dobiť za 4,5 hodiny, čo považujeme tiež za veľmi otázne. LG Chem ako dodávateľ akumulátorov pre Faraday Future musel veľmi zapracovať na technológií skladovania elektrickej energie.
Zrýchlenie z nuly na 100 km/h výrobca udáva už za 2,39 sekundy, čím prekonáva aj elektromobil Tesla Model S v jeho najvyššej konfigurácii a tiež superšportové automobily ako Bugatti Chiron (2,5 s) či Porsche 918 Spyder (2,6 s).
Koncept je postavený na platforme Variable Platform Architecture, ktorú využíva aj nedávno odprezentovaný jednokusový prototyp FFZERO1, pričom samotný crossover má rozmery 5250×2283×1598 milimetrov. Bude sa teda zaraďovať medzi väčšie automobily (len pre porovnanie, aj kombi majú zvyčajne dĺžku okolo 4,6 metra)
Kamery, senzory, autonómna jazda a rozpoznávanie majiteľa
V štandardnej výbave elektromobilu bude obsiahnuté veľké množstvo modernej techniky, ktoré zabezpečia ideálny základ pre autonómnu jazdu. Výbava obsiahne laserový senzor LIDAR, 10 kamier, 12 ultrazvukových senzorov a 13 radarov.
Automobil bude neustále pripojený na internet a bude sa dať ovládať prostredníctvom smartfónu. Zaujímavosťou je funkcia rozpoznávania tváre majiteľa, pomocou ktorej bude možné vozidlo nielen odomknúť, ale aj naštartovať a používať. Mohlo by to znamenať, že vodiči Faraday Future nebudú potrebovať kľúč? Je to pekná vízia.
Predobjednávky sú už spustené
Spoločnosť Faraday Future tvrdí, že sériová podoba elektromobilu FF 91 bude prakticky totožná s predstaveným konceptom. Spustila dokonca aj predobjednákový systém, pričom do poradia sa môžete dostať za úvodný poplatok 5-tisíc amerických dolárov.
Tí, čo sú v poradovníku ešte dnes, dostanú svoj kus v roku 2018, kedy prebehne výroba a aj distribúcia. Nepoznáme však cenu finálneho modelu v USA, nehovoriac o cene pre Európu a iné časti sveta. Špekuluje sa však o reláciách niekde medzi 150- až 200-tisíc americkými dolármi, čo je viac ako cena 4-izbového poschodového domu pri Bratislave.
Kľúčové momenty z predstavenia konceptu Faraday Future FF 91:
Produktové video k Faraday Future FF 91: