Elektrické Audi e-Tron Quattro má tri motory s výkonom 370 kW a dojazd 500 km
Koncept elektrického SUV/crossoveru od Audi s názvom e-Tron Quattro nadobudol reálne kontúry na autosalóne vo Frankfurte 2015. Vyzerá pôsobivo, moderne, superluxusne a výrobca vybavil tento kus progresívnou pohonnou jednotkou. Audi e-Tron Quattro má všetky údaje veľmi pôsobivé, nie je to iba o dizajne jeho karosérie. To najpodstatnejšie uvádzam nižšie v bodoch: má tri elektrické motory, jeden […]
18. septembra 2015
Audi, Audi e-Tron Quattro, Autosalón Frankfurt 2015, Elektromobil, Inovácie, Koncept
Koncept elektrického SUV/crossoveru od Audi s názvom e-Tron Quattro nadobudol reálne kontúry na autosalóne vo Frankfurte 2015. Vyzerá pôsobivo, moderne, superluxusne a výrobca vybavil tento kus progresívnou pohonnou jednotkou.
Audi e-Tron Quattro má všetky údaje veľmi pôsobivé, nie je to iba o dizajne jeho karosérie. To najpodstatnejšie uvádzam nižšie v bodoch:
- má tri elektrické motory, jeden vpredu a dva vzadu;
- súčet výkonov motorov je 370 kW, teda 503 konských síl;
- maximálny krútiaci moment je až 800 Nm, avšak výrobca neuvádza, ako je rozložený (spoločne zadná+predná náprava alebo iba tá zadná?);
- na zadnej náprave sa krútiaci moment rozdeľuje elektronicky (Torque Control Manager);
- koeficient aerodynamického odporu cx iba 0,25 (rovnako ako Mercedes-Benz IAA koncept);
- 0 – 100 km/h za min. 4,6 sekundy, max. rýchlosť 210 km/h;
- max. dojazd 500 km;
- 95 kWh kapacita batérií, rýchle nabíjanie 80% už za 15 minút (rovnako ako Porsche Mission E);
- indukčné bezdrôtové nabíjanie, 100% nabitie za 50 minút;
- namiesto spätných bočných zrkadiel má už len kamery;
- počas jazdy +80 km/h sa mení poloha spojlerov v záujme dosahovania lepšej aerodynamiky;
- svetlomety využívajú technológie OLED a Audi Matrix s laserom;
- produkčný model vychádzajúci z konceptu by sa mal dostať do výroby v roku 2018.