Nové globálne trendy v oblasti spotrebiteľskej a firemnej mobility
Spoločnosť Citrix zverejnila správu Citrix Mobile Analytics pre prvú polovicu roka 2015. Po prvýkrát zohľadňuje spotrebiteľské, aj korporátne trendy v oblasti mobility. Prináša dáta z rôznych odvetví podnikov aj prevádzkovateľov mobilných sietí, ako aj cenný pohľad na najnovšie trendy, ktoré ovplyvňujú bežných spotrebiteľov, firmy aj poskytovateľov mobilných služieb. Kľúčové zistenia štúdie zahrňajú: iPhone 6 Plus generuje dvojnásobnú dátovú […]
Spoločnosť Citrix zverejnila správu Citrix Mobile Analytics pre prvú polovicu roka 2015. Po prvýkrát zohľadňuje spotrebiteľské, aj korporátne trendy v oblasti mobility. Prináša dáta z rôznych odvetví podnikov aj prevádzkovateľov mobilných sietí, ako aj cenný pohľad na najnovšie trendy, ktoré ovplyvňujú bežných spotrebiteľov, firmy aj poskytovateľov mobilných služieb. Kľúčové zistenia štúdie zahrňajú:
iPhone 6 Plus generuje dvojnásobnú dátovú spotrebu oproti iPhone 6
Používatelia iPhone 6 Plus spotrebujú dvakrát viac dát než vlastníci iPhonu 6. Rozdiel pramení vo väčšom displeji na ktorom je video sledované častejšie. Koncoví používatelia aj IT oddelenie podnikov by sa mali zamerať na to, ako mobilné zariadenia veľkosti phabletu ovplyvňujú náklady na stiahnuté dáta a firemný rozpočet.
Používanie mobilov je stále viac ovplyvnené videom
Objem sťahovaných dát rastie a stále väčší podiel z nich tvorí video. Pre ilustráciu, všetkých päť najobľúbenejších mobilných hier podľa posledných rebríčkov obsahuje video. V prvom kvartáli 2014 z piatich najobľúbenejších mobilných hier obsahovali video len dve. Okrem toho sa viac než zdvojnásobil športový obsah pozretý na mobilných zariadeniach, z 21 percent v 3. štvrťroku 2014 na 50 percent v 1. štvrťroku 2015. Pretože sa video v mobile stalo všadeprítomným, jeho optimalizácia hrá kľúčovú rolu pre spotrebiteľské, aj pre firemné využitie.
Počet firemných zariadení sa takmer zdvojnásobil
Počet firemne spravovaných zariadení sa medziročne zvýšil o 72 percent a regionálne aj vertikálne trendy hovoria jasnou rečou – iOS je dominantnou firemnou mobilnou platformou, využíva ho 64 percent spoločností po celom svete. Android získava na popularite v Ázii a Windows je v regióne EMEA (16 percent) viac než dvakrát populárnejší než v Severnej Amerike (7 percent).
Hlbšia analýza taktiež ukazuje, že sa rozloženie platforiem líši podľa odvetví. Vo finančnom sektore tvoria zariadenia s iOS 71 percent, zatiaľčo v oblasti zdravotníctva predstavujú zariadenia s operačným systémom Android až 39 percent. Najnovšie poznatky taktiež odhaľujú trend blokovania alebo naopak povoľovania určitých funkcií zamestnancom, čím sa zvyšuje produktivita naprieč celou organizáciou. Je to znak narastajúcej sofistikovanosti v tom, ako spoločnosti spravujú a posilňujú oblasť mobility.
Metodológia
Dáta z tejto správy boli anonymne zozbierané od mobilných používateľov aj od zákazníkov spoločnosti Citrix z celého sveta. Prieskum zahŕňa dáta z reportovacieho riešenia Citrix ByteMobile a z riešenia XenMobile pre správu mobilných zariadení.