Lifestylové televízory od Samsungu Slováci milujú
Najväčší záujem je o televízor The Frame, ktorý sa v režime spánku dokáže zmeniť na obraz. Samsung ho v Česku a na Slovensku ponúka už rok, prvú tisícku predal už po 25 týždňoch.
Lifestylové televízory od Samsungu Slováci milujú, je to už každý dvadsiaty predaný QLED TV
Mimoriadny záujem o lifestylové televízory QLED od Samsungu prejavujú diváci v Českej republike aj na Slovensku. Aktuálne je každý dvadsiaty predaný QLED televízor od tohto výrobcu jedným z lifestylových modelov. Česká republika je spoločne so Slovenskom tak pre Samsung jedným z piatich najúspešnejších trhov v Európe z hľadiska záujmu o lifestylové televízory. Samsung u nás aktuálne ponúka tri modely týchto televízorov: The Frame, ktorý sa v režime spánku dokáže zmeniť na obraz, dizajnový The Serif a otočný televízor The Sero.
Najviac láka televízor, ktorý sa vie zmeniť na obraz
Najdlhšie sa na Slovensku predáva The Frame – už od minulého roka. Niet teda divu, že je z trojice lifestylových modelov QLED televízorov od Samsungu najpredávanejší. „Prvých 100 televízorov The Frame sme dokázali predať za šesť týždňov po uvedení na trh,“ hovorí Michal Forejt, riaditeľ divízie spotrebnej elektroniky v spoločnosti Samsung Electronics Czech and Slovak. „Na prvú tisícku predaných kusov sme sa dostali už po 25 týždňoch,“ dodáva. Slováci pri modeli The Frame preferujú predovšetkým uhlopriečku 55″, čo nie je príliš prekvapivé, pretože ide všeobecne o najpredávanejšiu veľkosť televízora na Slovensku. Odporúčaná maloobchodná cena pri tejto veľkosti televízora je 1399 Eur.
Slováci si ale taktiež obľúbili aj televízory The Frame najmenšej veľkosti 32″, ktoré Samsung uviedol na trh ešte len tento rok na jar a je možné ich zakúpiť za odporúčanú maloobchodnú cenu 549 Eur. „Počas leta tvorila táto veľkosť televízorov The Frame dokonca 20 percent celkových predajov tohto lifestylového televízora,“ prezradil Michal Forejt. Podľa jeho slov sa tak potvrdzuje, že zákazníci hľadajú zaujímavé technológie aj v malých uhlopriečkach. The Frame s uhlopriečkou 32″ je zaujímavý aj v tom, že je ho možné umiestniť na stenu aj vo vertikálnej pozícii, teda na výšku. Na rozdiel od rovnakých televízorov vyšších uhlopriečok má The Frame s uhlopriečkou 32″ rozlíšenie Full HD, všetky ostatné majú obraz s rozlíšením Ultra HD/4K.
Ku každému televízoru The Frame si môžu zákazníci dokúpiť vymeniteľné rámčeky v štyroch farebných variantoch. Za prvý rok predaja na Slovensku bol najväčší záujem o béžové rámčeky, ktoré tvorili 40 percent dopytu. Každý desiaty majiteľ televízora The Frame využíva členstvo v Art Store, prostredníctvom ktorého môžu nakupovať a meniť umelecké diela, ktoré sa im zobrazujú na obrazovke televízora v režime Ambient. „Predpokladáme, že títo zákazníci si ich aktívne a pravidelne menia, momentálne ich je prostredníctvom Art Store k dispozícií vyše 1 400,“ zdôrazňuje Michal Forejt.
Bodujú aj dizajnové modely a unikátne otočné televízory
Tento rok Samsung uviedol na slovenský trh ďalšie dva modely lifestylových televízorov. Najskôr The Serif, moderný dizajnový televízor, ktorý sa prispôsobí akémukoľvek interiéru a dokonca nepotrebuje ani stojan. Umiestniť ho môžete prakticky kamkoľvek a vďaka jedinečnému riešeniu rámu v tvare písmena I môže stáť dokonca aj na zemi, poličke alebo v knižnici. Horná časť televízora potom môže slúžiť ako podložka pre kvetináč či vázu. Na unikátnej podobe televízora so Samsungom exkluzívne spolupracovali preslávení priemyselní dizajnéri Ronan a Erwan Bouroulleceovi. Okrem samotného dizajnu televízora vytvorili aj motívy na obrazovku v režime Ambient, keď je televízor vypnutý. The Serif je na slovenskom trhu dostupný v dvoch farebných variantoch (Cloud White a Cottin Blue) a troch uhlopriečkach (43″, 49″, 55″) za odporúčanú maloobchodnú cenu od 999 Eur.
Druhou tohtoročnom lifestylovou novinkou je The Sero, prvý komerčne predávaný otočných televízor na svete, ktorý podľa formátu videa zostane buď v klasickej horizontálnej pozícii, alebo prostredníctvom špeciálneho motorčeka otočí obrazovku na výšku a prehrá videá vertikálne. Tento televízor nepotrebuje stojan, pretože ten je už jeho súčasťou. Zároveň je možné ho jednoducho premiestňovať po miestnosti pomocou zabudovaných koliesok, ktoré je možné k televízoru The Sero dokúpiť. Tento unikátny televízny prijímač je určený najmä mileniálom a príslušníkom generácie Z – je vhodný na sledovanie seriálov, filmov a taktiež sociálnych sietí. Navyše podporuje funkciu zrkadlenia obrazovky telefónu. The Sero je na slovenskom trhu dostupný v jedinej uhlopriečke 43″ za odporúčanú maloobchodnú cenu 1599 Eur, ktorá zodpovedá hodnote prémiového smartfónu.
Od začiatku predaja lifestylových televízorov Samsung na slovenskom trhu tvoril ich podiel na celkovom predaji všetkých QLED televízorov tohto výrobcu 3,3 percenta, ale neustále rastie a v tohtoročnom treťom štvrťroku dosiahol až takmer 5 percent. „Táto hodnota nás radí medzi TOP 5 pobočiek Samsungu v Európskej únii,“ upozorňuje Michal Forejt. „Je vidieť, že slovenskí zákazníci stopercentne akceptovali nový koncept televízorov a stále viac ich vyhľadávajú. Očakávame teda, že záujem o lifestylové TV naďalej bude rásť, rovnako ako ich podiel na celkovom počte predaných QLED televízorov,“ dodáva.