Ste prvýkrát doma na home office? Zamachrujte pred ostatnými s vlastným cloudom s množstvom výhod
Pre mnohých z nás je obdobie koronavírusu výnimočné v tom, že aj zamestnávatelia či malé firmy, ktoré predtým neumožňovali robiť z domu, zrazu všetci presedlali na home office. Lenže, doma nie je k dispozícii infraštruktúra, na ktorú sme zvyknutí v práci.
6. apríla 2020
Cloud, Google Drive, Home office, Internet, Kancelária, pripojenie, smerovač, zdieľanie
Zdieľané adresáre, synchronizácia prezentácií s kolegami, prístup ku všetkým tým spoločným firemným súborom. Typicky toto všetko rieši v menšej firme Google Drive či Dropbox. No jeho mesačné poplatky, najmä pri čoraz väčšom využití počas home office, sa môžu vyšplhať do slušných výšok. A pritom môžete mať vlastný Drive (vlastný cloud) v skutočnosti doma, pod úplnou kontrolou a ešte s lepšími funkcionalitami. Vitajte vo svete Synology Drive.
Doma máte typicky internetové pripojenie a to je tak asi všetko. Čo však potrebujem na to, aby som mohol mať vlastný cloud s poriadnou kapacitou pripravený na prácu z domu? V prvom rade server. Ale neľakajte sa, nejde o žiadne skriňové riešenie, ktoré potrebuje vlastného administrátora.
Neveľká čierna škatuľka, ktorej hovoríme sieťové úložisko (NAS). Do tej vložíte pevné disky – ich počet závisí od typu NAS zariadenia, ktoré si vyberiete a nimi si aj určujete maximálnu kapacitu, ktorá sa typicky už v začiatkoch pohybuje na úrovni terabajtov. NAS pripojíte do elektriny, cez kábel do domáceho smerovača a… hotovo. Nastavenie zvládne úplne každý.
Ak hľadáte riešenie pre firemné potreby – či už máte menšie tímy alebo ste väčšia kancelária, so Synology Drive ľahko vytvoríte zdieľané adresáre pre tímovú prácu. Všetky tieto dáta, súbory či zdieľané zložky sú dostupné cez webový prehliadač alebo bežný adresár na ploche (Windows, Mac, Linux), odkiaľkoľvek a kedykoľvek. Samozrejmosťou je aj prístup z mobilu, aby ste mohli pracovať a pristupovať k dátam na cestách. Vďaka vlastnému cloudu máte istotu, že ak váš kolega niečo aj omylom u seba na počítači vymaže, prípadne mu ho ukradnú, neprídete o dáta. Ak ste pracovali na rôznych verziách dokumentov a neukladali ste si predošlé verzie, no zrazu sa k jednej z nich potrebujete vrátiť, cez Synology Drive to ľahko spravíte. A samozrejme je táto služba k dispozícii bezplatne!
Ak potrebujete firemné dáta zdieľať, funguje to rovnako ako cez Google Drive – sprístupníte súbor či adresár vďaka privátnemu zdieľateľnému odkazu, ktorý jednoducho skopírujete do mailu alebo do správy na sociálnej sieti. Navyše, ak potrebujete s kolegami na diaľku pracovať na firemnej prezentácií, jednoducho si vďaka Synology Office otvoríte jeden dokument a môžete na ňom spokojne pracovať na celá firma súčasne.
V dnešných ťažkých časoch je však legitímna otázka ceny. Poďme sa na to pozrieť úplne férovo – zaz zaplatíte za hardvér (NAS zariadenie + pevné disky), no žiadne ďalšie mesačné poplatky za licencie (ako v prípade Google Drive) už neplatíte!
V prípade štvoršachtového NAS model Synology DS418play so 4 ks HDD pevných diskov určených na prevádzku 24/7 každý s kapacitou 4 TB vás vyjde toto „kombo“ približne na 800 €. Pri RAID 5 konfigurácií (ste chránený pri výpadku jedného pevného disku) tak budete mať k dispozícii 12 TB čistého zdieľaného priestoru. Za túto kapacitu si pýta Google Drive takmer 100 dolárov mesačne, takže vaša investícia do súkromného NAS sa vráti za menej ako rok.
A teraz prichádza to hlavné – presne viete, kde máte dáta fyzicky uložené a vďaka unikátnemu operačnému systém DSM v NAS zariadeniach Synology získate mnoho ďalšej funkcionality bezplatne navyše – automatické zálohovanie, fotografický album Moments, vlastný mailový či webový server, multimediálne centrum zábavy a mnoho ďalšieho. NAS je extrémne užitočným pomocník na home office, ale aj na doma.
Bonus – využite čas strávený doma na upratanie tých tisícov fotiek a videí, ktoré má každý z nás v mobiloch, úplne vás chápeme vás. S vlastným cloudom môže mať každý rodinný príslušník svoj osobný adresár, ku ktorému bude mať prístup iba on samotný, samozrejme chránený heslom. A k tomu môžete nastaviť automatickú zálohu dát z ľubovoľných zariadení ako je PC, tablet či mobil.