Elektrifikáciu vozidiel Mercedes-Benz urýchli vyše 11-miliárd eur
Do roku 2022 má byť elektrifikované celé portfólio značky Mercedes-Benz . V každom segmente od smart až po SUV pribudnú rozličné elektrifikované alternatívy, celkovo výrazne viac ako 130 variantov od 48-voltovej napäťovej sústavy s EQ Boost cez hybridy dobíjateľné zo siete až po čisto elektrické vozidlá s akumulátorom alebo palivovým článkom. Do roka 2025 má […]
17. októbra 2018
Daimler, Elektromobil, eqc, EV, Mercedes-Benz, Oficiálne, Tlačová správa
Do roku 2022 má byť elektrifikované celé portfólio značky Mercedes-Benz . V každom segmente od smart až po SUV pribudnú rozličné elektrifikované alternatívy, celkovo výrazne viac ako 130 variantov od 48-voltovej napäťovej sústavy s EQ Boost cez hybridy dobíjateľné zo siete až po čisto elektrické vozidlá s akumulátorom alebo palivovým článkom. Do roka 2025 má odbyt akumulátorových elektrických vozidiel vzrásť na 15-25 percent celkového odbytu ‒ v závislosti od individuálnych preferencií zákazníkov a výstavby verejnej infraštruktúry.
Hybridné vozidlá 3. generácie, dobíjateľné zo siete, dokážu prispieť k lepšej kvalite vzduchu v mestách:
Približne 50 km čisto elektrický dojazd pre Triedy C, E a S a výkon elektromotora 90 kW prenesú sedany a kombi značky Mercedes-Benz lokálne bez emisií cez každé mestské centrum.
Hybridná hnacia hlava v prevodovke s meničom: vyšší výkon, menšia potreba priestoru, veľa variantov
9-stupňová hybridná prevodovka 9G-TRONIC umožňuje stupňovite rozšíriteľnú hybridnú koncepciu spoločnú pre viaceré konštrukčné rady so systémovým krútiacim momentom až 700 Nm a s rozličnými spaľovacími motormi vo všetkých vozidlách Mercedes-Benz s náhonom na zadné kolesá: ako dieselový model, benzínový model, sedan a kombi.
Úžasná ťažná schopnosť:
Hybridné vozidlá značky Mercedes-Benz dobíjateľné zo siete kombinujú možnosť akumulátorového elektrického jazdenia s hmotnosťou prívesu maximálne 2 100 kg (Trieda E; Trieda C 1 800 kg).
Dobíjanie zo zásuvky ponúka nové komfortné funkcie:
Príprava interiéru pred začiatkom jazdy vďaka elektrifikácii kúrenia a klimatizovania, riadená časovačom alebo aplikáciou na chytrom telefóne, na všetkých vozidlách dobíjateľných zo siete s vysoko voltovým akumulátorom.
GLC F-CELL ide do sériovej výroby:
Čisto elektrické vozidlo na veľké vzdialenosti, ktoré dokáže tankovať vodík a elektrickú energiu – hybrid úplne bez emisií CO2.
Prispôsobený systém palivových článkov
Systém palivových článkov GLC F-CELL bol vyvinutý úplne nanovo. Je približne o 30 percent kompaktnejší ako doposiaľ, prvý raz sa zmestí celý do motorového priestoru a montuje sa ako bežný motor na známe montážne body. Celý pohonný systém dodáva teraz približne o 40 percent viac výkonu, ako predchodca.
Asistent ECO umožňuje inteligentnú stratégiu prevádzky vo všetkých vozidlách s elektromotorom:
Vyhodnocovanie všetkých jazdných asistenčných údajov prináša predvídavé jazdenie s najlepším možným využitím zásob energie na palube a najlepším možným použitím elektrického pohonu, prispôsobené priebehu trasy a dopravnej situácii, vďaka cielenému kĺzaniu, rekuperácii, teplotnému manažmentu a podpore spaľovacieho motora.
Nové nabíjacie skrinky s výkonom až 22 kW:
Pre súkromnú garáž a parkovisko pre zamestnancov alebo zákazníkov, pre jedno alebo dve vozidlá, s rozdelením nákladov na energiu alebo bez neho: Mercedes Benz a smart majú pre každý účel nabíjania niečo lepšie, ako zásuvku.
EQC príde v roku 2019:
Prvý čisto akumulátorový elektrický model značky EQ z dielne Mercedes Benz je predjazdcom celého radu modelov EQ.
Smart zacielený na čisto elektrický pohon:
Potom ako značka smart už od roku 2017 ponúka v USA, Kanade a Nórsku už iba vozidlá s elektrickým pohonom, do roku 2020 bude smart jazdiť čisto elektricky aj v Európe ‒ zvyšok sveta bude nasledovať krátko potom.
Ucelený prístup k riešeniu elektrickej mobility:
Od výroby akumulátorov vo vlastných závodoch až po vybudovanie infraštruktúry s nabíjacími stanicami a internetovými službami pre používateľov, spoločnosť Daimler sa púšťa do všetkých oblastí, ktoré sú dotknuté elektrifikáciou pohonu.
Udržateľnosť je tromf:
Napriek vyššej potrebe energie počas výroby hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete a elektrické vozidlá značky Mercedes-Benz v ekologickej bilancii v otázke emisií CO2 už dnes ponúkajú výraznú výhodu v porovnaní s konvenčnými pohonmi. V budúcnosti toho však bude ešte viac, a aj použitie zdrojov vo výrobe sa bude ďalej znižovať.
Ešte väčší náklad:
Aj v oblasti úžitkových vozidiel robí Daimler strategické rozhodnutia smerom k elektrifikácii.