Toto sú budúce hviezdy slovenského biznisu. Ukázali aj ako podnikať v cestovnom ruchu.
Vedenie úspešného biznisu nie je len o grafoch, tabuľkách a poučkách z oblasti marketingu. Preto účastníci projektu Ja Firma na veľtrhu ukážu reálne produkty a ciele svojho podnikania. Vďaka systému Learning by doing sa za jeden rok dokážu popasovať s procesmi, ktoré dokážu nejedného záujemcu o podnikanie odradiť a znechutiť. Vzdelávací program JA firma je súčasťou projektov JA Aplikovaná ekonómia a JA Podnikanie v cestovnom […]
27. marca 2018
Avion, Biznis, Company of the Year, Inovácie, JA Slovensko, Natália Jabůrková, Podnikanie
Vedenie úspešného biznisu nie je len o grafoch, tabuľkách a poučkách z oblasti marketingu. Preto účastníci projektu Ja Firma na veľtrhu ukážu reálne produkty a ciele svojho podnikania. Vďaka systému Learning by doing sa za jeden rok dokážu popasovať s procesmi, ktoré dokážu nejedného záujemcu o podnikanie odradiť a znechutiť. Vzdelávací program JA firma je súčasťou projektov JA Aplikovaná ekonómia a JA Podnikanie v cestovnom ruchu. Študenti si prejdú všetkými fázami ako je pochopenie princípov akciovej spoločnosti, rozbehnúť vlastnú podnikateľskú činnosť, až po rozdelenie ziskov a likvidáciu firmy na konci školského roka.
Zdroj: Podnikať sa nenaučíš sedením v lavici. Prinášame reportáž z týždňa podnikateľského vzdelávania.
Viesť biznis sa nenaučíte sedením v lavici
Preto je hlavným mottom JA Slovensko zabezpečiť účastníkom projektu reálnu skúsenosť so založením firmy, zháňaním a presviedčaním investorov a operovanie so skutočnými peniazmi. Realizácia niečoho, čo osloví verejnosť je samozrejmosťou. V projekte JA Firma sa nič nepohybuje vo fiktívnych úrovniach a „od oka“ nastavených rozpočtoch.
Budúce hviezdy slovenského biznisu sa predstavili verejnosti
Budúce hviezdy slovenské biznisu už vo svojich 17 rokov vyrábajú inovatívne a netradičné výrobky. Dnes sa o tom verejnosť sama presvedčila na súťaži JA Veľtrh podnikateľských talentov, kde si mohli vyskúšať mobilnú aplikáciu, ktorá uľahčí cestovanie verejnou dopravou alebo produkt, ktorý zbaví hádzanársku loptu lepkavej látky štep. Mohli ste kúpiť lahodnú čokoládu domácej výroby, pečený čaj alebo výrobky s folklórnym motívom. Z technologických produktov verejnosť i odbornú porotu najviac zaujalo technické zariadenie, ktoré dopomáha k zlepšeniu viditeľnosti priechodov pre chodcov a tým znižuje riziko stretu áut s chodcami.
Účastníci projektu JA Slovensko založili firmu Lightech a dnes osvetľujú Oravský hrad, bratislavskú Redutu, Štrbské pleso, či obec Donovaly
Mladých a inovatívnych podnikateľov hľadali už po 23. krát na súťaži JA Veľtrh podnikateľských talentov. Možnosť prezentovať sa dostali školy, ktoré sú zapojené do vzdelávacieho programu JA Aplikovaná ekonómia alebo JA Podnikanie v cestovnom ruchu II. Spolu 228 študentov z Holíča či z Humenného prišlo do bratislavského Avionu, kde zabojovali o ocenenia pre tých najlepších. Odborná porota udelila niekoľko ocenení v 5 hlavných kategóriách a dvoch výberových oceneniach. Päť najlepších tímov zároveň postúpilo do TOP Finále JA Firiem (11. mája 2018), v ktorom víťaz získa účasť na medzinárodnom finále Company of the Year Competition v Srbsku.
Slovenskí žiaci ukázali aj to, ako podnikať v cestovnom ruchu
Žiaci základných a stredných škôl pripravujú svoje inovatívne a netradičné nápady na podnikanie v oblasti cestovného ruchu. To, že je možné uspieť aj v tejto oblasti prišli žiaci ukázať širokej verejnosti v rámci súťaže JA Vitajte v našom regióne. Odbornú porotu najviac zaujal projekt Tradičný Liptov, ktorý poukazuje na to, že súčasné deti strácajú prirodzené hodnoty a myslia si, že na lúkach sa pasú fialové kravy. Nevedia, odkiaľ máme mlieko, ako sa vyrába syr a bryndza. Projekt má pomôcť deťom zažiť nezabudnuteľné zážitky a vrátiť tak tradičné hodnoty všetkým slovenským deťom. Vo veľkej konkurencii stredných škôl sa dokázali presadiť aj žiaci Základnej školy z Jelšavy, ktorí vymysleli interaktívnu exkurziu po Gotickej ceste a aktívne strávenie chvíľ výrobou produktov najstarších remesiel na Gemeri ako napríklad kováčstvo, hrnčiarstvo či zvonárstvo.
„Rôznorodosť projektov, ktoré propagujú regióny našej krajiny je naozaj široká. Teší ma, že máme možnosť spolupracovať s veľkým množstvom žiakov a práca, ktorú dnes prezentovali, je vizitkou ich šikovnosti a kreativity. Takéto chvíle sú pre nás zadosťučineným, že to, čo robíme, má zmysel.“, uviedla Eva Vargová, generálna riaditeľka JA Slovensko.
Úspešným projektom je Čaj o piatej, ktorý vymysleli žiaci na Gymnáziu A. H. Škultétyho vo Veľkom Krtíši. Hlavným cieľom projektu je diskusia a zároveň predstavenie tých najznámejších osobností Veľkého Krtíša mladým ľuďom i zvedavcom. Včera študenti tej istej školy vyhrali prvé miesto v kategórii Najlepší prezentačný tím. Tentoraz však s projektom A tým naším chotárom, ktorého cieľom je zjednodušiť prechádzku v okolí Veľkého Krtíša. Folklórny chodníček Hrušov-Bátorová-Príbelce-Plachtince-Olováry je vhodná pre všetky vekové kategórie.
Prehliadky študentských projektov sa konali 21. a 22. marca 2018 v Avion Shopping Park v Bratislave.